Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@14:44:02 GMT

معرفی ورق گالوانیزه هفت الماس

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۰۹۹

معرفی ورق گالوانیزه هفت الماس

خبرگزاری آریا - شرکت صنایع هفت الماس در سال 1375 جهت تولید انواع محصولات فولادی مانند ورق گالوانیزه، ورق نورد سرد و ورق استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) و دیگر محصولات فولادی راه اندازی گردید.
شرکت صنایع هفت الماس در سال 1375 جهت تولید انواع محصولات فولادی مانند ورق گالوانیزه، ورق نورد سرد و ورق استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) و دیگر محصولات فولادی راه اندازی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مجموعه در سال 1382 با ظرفیت اسمی صد هزار تن در سال به تولید ورق گالوانیزه با ضخامت های 0.3 الی 2 mm و عرض 1000 و 1250 mm شروع به فعالیت نمود. ورق های گالوانیزه تولید شده در این مجموعه در بازارهای داخلی 15 % و در بازارهای خارجی 20 الی 40 % را تامین می کند. همچنین این شرکت به عنوان دومین تولید کننده ورق گالوانیزه در کشور نقش ویژه ای در اشتغال زایی و خود کفایی ایران در محصولات فولادی دارد. ورق های گالوانیزه تولید شده در این مجموعه دارای استاندارد ملی و گواهی کیفیت ISO ٩٠٠١:٢٠٠٨ و ادامه در تلاش برای دریافت گواهی نامه های معتبر بین المللی از جمله ISO ١٨٠٠٠ و ISO ١٤٠٠٠ و EFQM نیز می باشد.
خط تولید نورد سرد برای اولین بار در تیر 1387 و با ظرفیت هشتصد هزار تن در سال تاسیس گردید. ورق تولید شده علاوه بر تامین ورق گالوانیزه هفت الماس هم برای بازارهای مصرفی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.
معرفی خط تولید ورق گالوانیزه هفت الماس
خط اسید شویی
نخستین مرحله برای تولید ورق گالوانیزه و ورق روغنی مرحله پاکسازی و شستشوی سطح ورق می باشد که در واحد اسیدشویی انجام می شود. این مرحله با ظرفیت یک میلیون تن در سال مشغول به فعالیت می باشد. در این مرحله در واقع حذف شیمیایی ناخالصی های نظیر پوسته های اکسیدی، آلودگی های سطحی با کمک اسید هیدرولیک از روی ورق فولادی است.
مرحله نورد سرد
این مرحله شامل دو واحد نورد به صورت رفت و برگشت (Reverse Mill) به صورت 4 و 6 غلتکی با ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق در سال است. در واقع در این مرحله ورق های اسیدشویی شده در دمای محیط از ضخامت آنها کاسته می شود. بعد از باز شدن کویل به کمک دستگاه کویل باز کن، با عبور ورق از قفسه غلطک ها به روش رفت و برگشتی به کمک کشش و نیروهای فشاری در مابین غلتک ها از ضخامت ورق کاسته می شود و در نهایت ورق ها به صورت کویل پیچیده می شوند.
مرحله باز پخت
در این مرحله عملیات حرارت دهی و پخت کویل به جهت یکنواخت نمودن و بهبود ساختار متالوژیکی و دستیابی به خواص مکانیکی در کوره های ویژه ایی انجام می شود، ظرفیت این مجموعه 360000 تن در سال می باشد و در نهایت کویل به واحد تمپر میل بعد از حرارت دعی و خنک کاری منتقل می شود.

قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس
واحد گالوانیزه
در این مجموعه دو واحد گالوانیزه و با روش غوطه وری گرم فعال می باشد. کویل های خروجی از مراحل قبلی (خط نورد سرد) بعد از چربی زدایی و پاکسازی وارد کوره های آنیل با اتمسفر محافظت شده می گردند و در نهایت با گذر از وان مذاب، پوشش نازکی از فلز روی بروی ورق پوشیده می شود و در نهایت برای جلوگیری از شوره زدگی ورق در انبار بر روی آن عملیات کروماته صورت می پذیرد، این واحد با ظرفیت 604 هزار تن در سال مشغول به قعالیت است.
واحد گالوالوم
واحد تولید ورق گالوالوم برای نخستین بار در ایران در سال 1396 و با ظرفیت 360 هزار تن مورد بهره برداری قرار گرفت. کویلهای ذخیره شده در واحد گالوالوم بعد از چربی زدایی و پاکسازی وارد کوره های آنیل با اتمسفر محافظ می شوند و با عبور از وان مذاب شامل 55 درصد عنصر آلومینیوم، 43 درصد عنصر روی و 1.5 درصد عنصر سیلیسیم لایه نازکی از پوشش گالوالوم بر روی هر دو طرف ورق پوشیده می شود. همانند روش گالوانیزه جهت جلوگیری از شوره زدگی ورق در انبار عملیات کروماته نیز بر روی ورق انجام می شود.
نکته: پوشش گالوالوم در مقایسه با پوشش گالوانیزه هم در برابر حرارت و خوردگی به علت وجود عنصر آلومینیوم و هم ویژگی گالوانیکی و فدا شونده به علت حضور روی دارای مقاومت و کیفیت بالاتری است.
واحد ورق رنگی
این واحد به صورت خط پوشش دهی غلطکی و با ظرفیت 200 هزار تن در سال راه اندازی شده است. کویل های آماده شده از واحد های گالوانیزه و گالوالوم در این مرحله رنگ آستر (Primer) و Back Coat به ترتیب روی سطح بالایی و زیرین ورق پوشیده و جهت پخت وارد کوره می شود. بعد از پخت کامل و عملیات خنک سازی، رنگ نهایی (Top Coat) روی ورق پوشیده و عملیات پخت در کوره انجام می شود و در نهایت برای جلوگیری از آسیب دیدگی رنگ، فیلم محافظی از جنس پلی پروپیلن بر روی ورق کشیده می شود.
ورق گالوانیزه هفت الماس
ورق گالوانیزه ورق فولادی است که توسط فلز روی پوشیده است، این ورق برخلاف سایر ورق های فلزی دارای مقاومت و استحکام بیشتری در برابر عوامل محیطی و مخرب دارد. و صنایع گوناگونی مانند ساختمان سازی، تولیدات و لوازم خانگی در صنعت خودرو و... کاربرد دارد، ورق گالوانیزه هفت الماس به علت دارا بودن استانداردهای روز جهانی در بسیاری از بازارهای داخلی و خارجی ارائه می گردد.
محصولات گاوانیزه هفت الماس
محصول گالوانیزه این مجموعه در نهایت با فرم های زیر وارد بازار مصرف می گردند.
فرم کلاف مشخصات کلاف
قطر داخلی
508 الی 610
وزن پوشش
40- 60
عرض
1280- 720
ضخامت ورق
0.18 الی 2.50

ورق مسطح ورق گالوانیزه کاشان
عرض
1280- 450
ضخامت
00/18-2/0 میلیمتر
طول
550-6000

کلاف نوار بری شده

گالوانیزه هفت الماس
ورق فرم دار
ورق فرم دار در دو مقطع سینوسی و ذوزنقه توسط ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه رنگی تولید می شود.
مجموعه کارخانجات تولید ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه به علت داشتن استحکام بالا و مقاومت ویژه در صنایع گوناگونی کاربرد دارد، به همین دلیل در ایران چندین شرکت به تولید انواع ورق گالوانیزه می پردازند، به طور مثال ورق گالوانیزه شهرکرد پیشرو در ساخت ورق بدنه خودرو، ورق گالوانیزه سمنان، ورق گالوانیزه کاشان و ... می توان نام برد.
فاکتورهای قیمت گذاری ورق گالوانیزه
برای تولید ورق گالوانیزه نیاز به یک سری مواد اولیه است که شامل ورق فلزی پایه و عنصر پوششی است. دو ویژگی وزن ورق گالوانیزه و قیمت ورق سیاه امروز بر قیمت روز ورق گالوانیزه تاثیر گذار است. قیمت نهایی ورق گالوانیزه در رابطه مستقیم با قیمت مواد اولیه برای تولید ورق گالوانیزه است. افزایش قیمت هر یک از مواد اولیه باعث افزایش قیمت محصول نهایی می شود. ورق گالوانیزه بعد از ارائه به بازارهای مصرفی نیز به علت واسطه گری و هزینه های جاری برای مصرف کننده نهایی دارای افزایش هزینه خواهد بود. جهت جلوگیری از واسطه گری و افزایش هزینه های جاری وب سایت فولاد ایران به عنوان عرضه کننده ورق گالوانیزه اقدام به فروش انواع ورق به قیمت در کارخانه می نماید. در این وب سایت لیست قیمت ورق کاشان در کارخانه، قیمت ورق گالوانیزه رنگی، قیمت ورق گالوانیزه شیروانی و قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه در طی جداولی منسجم درج شده است، همچنین امکان مشاهده قیمت ورق ها بر اساس ضخامت های گوناگون نیز فراهم شده است به طور مثال در این وب سایت قیمت ورق گالوانیزه 2*1 نیز قابل مشاهده می باشد.
جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت انواع ورق گالوانیزه و بلاخض قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com (فولاد ایران) مراجعه نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید ورق گالوانیزه قیمت ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه محصولات فولادی هزار تن در سال انجام می شود نورد سرد روی ورق ورق ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت

علیرضا اشرفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • تفاوت لوله گالوانيزه با لوله فلكسيبل
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند