Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع نظارت بر رفتار وکلا اظهار کرد: نظارت بر رفتار وکلا و کارگشایان از وظایف ذاتی کانون‌های وکلای دادگستری است که در بند ب ماده ۶ لایحه استقلال ذکر شده است.

وی با بیان اینکه این یک اصل شناخته شده است، گفت: این اصل از سال ۱۳۳۳ تا کنون و به مدت ۶۸ سال همواره مورد تأکید و احترام مقامات مختلف قضایی بوده و  در کنار این اصل قانونگذار استثنائاً تکالیفی را در مواد ۱۵ و ۱۶ و ۱۸ و ۲۱ لایحۀ استقلال برای مقامات قضایی قائل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مالکی بیان کرد: این تکالیف در طول  سالیان متمادی از زمان تصویب لایحه استقلال تاکنون اعمال شده و کانون‌های وکلای دادگستری هم همکاری کاملی با مقامات قضایی داشته‌اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: متأسفانه احکام استثنایی مذکور در مواد گفته شده با تفسیر موسع تبدیل به اصل شده‌اند و مبنای تأسیس اداره نظارت گسترده و سازمان یافته در زیر مجموعه معاونت حقوقی قوه قضاییه شده‌اند، به نحوی که حتی دایره شمول رئیس دادگاه استان و دادستان استان مذکور در ماده ۱۵  به کلیه قضات عالی دستگاه قضایی تسری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری ضمن تأکید بر همکاری مستمر با مقامات قضایی در چارچوب مواد ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۱ لایحه استقلال، تشکیل اداره نظارت و  توسعه نظارت استثنایی را مغایر با  لایحه استقلال کانون‌های وکلا دانسته و از ریاست قوه قضاییه در راستای اهداف سند امنیت قضایی طی نامه‌ای مستند و مستدل درخواست کرده تا از تسری اداره مذکور به کانون‌های وکلای دادگستری مستقل ممانعت به عمل آورد. بیشتر بخوانید  قوه قضاییه در راه مقابله با مظاهر فساد درونی انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون وکلا قوه قضاییه کانون وکلای دادگستری کانون های وکلا لایحه استقلال قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد