Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@06:29:32 GMT

جزئیاتی ازطرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۱۷۹

آفتاب‌‌نیوز :

هنوز مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به پایان نرسیده است که گمانه زنی‌ها و خبرها از نحوه و زمان برگزاری فصل آینده این مسابقات شروع شده است. لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد. از منطقه غرب، پرسپولیس ایران فینالیست شده است و مسابقات شرق در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار فینال روز ۲۹ آذر در قطر برگزار می‌شود.

سیستم برگزاری متمرکز در قطر به این شکل بود که مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت (در همان کشور قطر) برگزار شد و بازی‌های مرحله حذفی به صورت تک بازی بود.

با این حال روزنامه «الاتحاد» امارات در شماره امروز چهارشنبه خود در گزارش کاملی به بررسی راهکارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا پرداخته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه رقابت‌های فصل آینده احتمالاً در ماه‌های آپریل و یا اوایل می ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبشهت ۱۴۰۰) آغاز شود، اعلام کرد AFC با توجه به برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در ماه دسامبر به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است.

الاتحاد همچنین اعلام کرد کنفدراسیون آسیا در جلسات آینده خود با کمیته مسابقات راهکارهای جدید و نحوه برگزاری و تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان را بررسی می‌کند.

این روزنامه اماراتی به نقل از منابع آگاه نوشت: «تغییر تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تنها چیزی نیست که در جلسات بررسی شود. پیشنهادی برای برگزاری ترکیبی مسابقات (حذف دیدارهای رفت و برگشت و برگزاری یک بازی) وجود دارد اما فقط برای دور اول زیرا زمان کافی برای اتمام مسابقات وجود ندارد. در صورتی که لیگ قهرمانان آسیا به ماه آپریل یا می موکول شود، مسابقات مرحله گروهی به صورت ترکیبی برگزار می‌شود به شرطی که مراحل بعدی به صورت رفت و برگشت صورت بگیرد. به طوری که مسابقه پایانی فینال در شرق قاره خواهد بود.»

الاتحاد به نکته مهم دیگری هم اشاره کرد و نوشت: «AFC امتیازات ارزیابی لیگ قهرمانان آسیا را برای سال جاری ۲۰۲۰ لغو کرد و برای سال ۲۰۲۳ به سیستم ارزیابی سال ۲۰۲۱ اعتماد می‌کند.»

این روزنامه در پایان اعلام کرد که در صورتی که مسابقات دور اول لیگ قهرمانان آسیا به صورت ترکیبی برگزار شود، باید سیستم جدید پیاده شود و این امکان برای کشورهایی که قصد میزبانی دارند، فراهم باشد تا درخواست خود را ارائه بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فوتبال اسیا جام باشگاههای اسیا قوانین جدید فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد

دیدار تیم‌های فوتبال العین امارات و الهلال عربستان در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه دیروز پنجشنبه در ورزشگاه هزاء بن زائد امارات برگزار شد که با برد چهار بر دو میزبان اماراتی همراه بود.

سوفیان رحیمی (۶ و ۲۶-پنالتی و ۳۸-پنالتی) و کاکو (۵۶-پنالتی) برای العین و مالکوم (۴۹) و یاسر الشهرانی (۷۸) برای الهلال گلزنی کردند.

شاگردان هرنان کرسپو در حالی موفق به کسب پیروزی پرگل شدند که الهلال در ۳۶ دیدار قبلی رسمی خود در تمامی مسابقات نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته بود. آن‌ها همچنین ۴۴ بازی نباخته بودند و آخرین شکست آبی‌پوشان فوتبال عربستان به ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد.

الهلال با این شکست تلخ حالا در فصلی رویایی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند تا تمام تلاش‌های اخیر آن‌ها که تبدیل به رکوردی در سطح دنیا شده بود دیگر به چشم نیاید.

دیگر خبرها

  • پرویز برومند: ای کاش در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی می کردم / فیلم
  • لغو مسابقات مچ اندازی آسیا در کیش
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • خلاصه بازی العین 4-2 الهلال (لیگ قهرمانان آسیا - 2023/24)
  • العین 3-0 الهلال؛ نیمه اول
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد*
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال
  • دیدار العین - الهلال در لیگ قهرمانان لغو شد