Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@14:09:28 GMT

ریاض: در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۲۶۸

ریاض: در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده‌ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی که اخیرا اظهاراتی درباره لزوم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرد، این بار مدعی حمایت کشورش از فلسطین شد.

روزنامه سعودی «عکاظ» به نقل از الفرحان گزارش داد، پرونده فلسطین، «مسئله اصلی عربی است و پادشاهی عربی سعودی از دوران پادشاه عبدالعزیز بن عبدالرحمن تا به امروز، در دفاع از مسئله فلسطین سستی نکرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این ادعا که مسئله فلسطین، همچنان در صدر مسائل مورد حمایت سیاست خارجی ریاض است، تصریح کرد، موضع عربستان سعودی، در دفاع از حقوق قانونی ملت فلسطین، ثابت است.

وزیر خارجه سعودی با اشاره به پایبندی این کشور به «طرح صلح عربی»، مدعی شد که این طرح، به عنوان سنگ‌بنای مهمی است که «از پایان یافتن درگیری عربی-اسرائیلی حمایت و فرصتهای برقراری صلح بین همه طرفها را تقویت می‌کند».

فرحان خاطر نشان کرد، ریاض، بار دیگر اعلام می‌کند که از «گزینه راهبردی صلح» بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت می‌کند و تأکید دارد که باید رژیم صهیونیستی از احداث شهرک در اراضی فلسطین دست بردارد.

وی تصریح کرد، ملت فلسطین در برخورداری از مهمترین حق خود در ایجاد رشد اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی خود با سختی مواجه هستند.

وزیر خارجه سعودی در پایان تأکید کرد، حمایت ریاض از فلسطین به خاطر اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از حقوق ملت این کشور،زندگی شرافتمندانه و برقراری صلح بین طرفهای درگیر است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی هفته گذشته با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد که حجم بسیار بالایی از محکومیتها و واکنشهای منفی را در میان مسئولان جهان اسلام و کشورهای عربی به همراه داشت.

مطبوعات عربی از این اقدام به عنوان «بزرگترین خنجر سعودی به فلسطین» یاد کردند و نوشتند، روابط سعودی-صهیونیستی از سالها پیش، به صورت غیر علنی بود، ولی علنی کردن آن توسط رسانه‌های صهیونیست و استقبال از آن، نشانگر آغاز مرحله جدید و خطرناکی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی مسئله فلسطین رژیم صهیونیستی مسئله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی