Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دامداران خراسان رضوی از افزایش سرسام آور قیمت علوفه و خوراک دام گلایه می‌کنند و معتقدند در این شرایط این کار صرفه ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، این روزها گاوداران در زمینه صنعت دام گرفتار دغدغه و مشکلات زیادی شده‌اند. یکی از مشکلات بیشتر گاوداران افزایش سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی است بطوریکه این افزایش قیمت سبب متضرر شدن بسیاری از گاودارن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاده‌هایی که با ارز دولتی به دست گاوداران می‌رسد بسیار اندک است و کفاف دام‌ها را نمی‌دهد لذا مجبور هستند که با ارز آزاد خریداری کنند. مشکل دیگر گاوداران خرید شیر و گوشت با قیمت ارزان است که با قیمت نهاده‌ها همخوانی ندارد این در حالی است که همین تولیدات با قیمت چندبرابری در بازار به فروش می‌رسد.

محمدعلی رمضانی یکی از گاوداران نمونه در سطح استان است که در دو سال گذشته ابتدا با خرید 20 راس گاو پرواری وارد این کار شد ولی چون با قیمت بسیار پایین از ما خریداری کردند دچار ضرر و زیان شدیم اما ناامید نشدم و تصمیم گرفتم گاو شیرده پرورش دهم و با خرید 25 راس گاو مجدد کار خود را شروع کردم.

45 هزار هکتار از اراضی ملی تبدیل به شهرک‌ کشاورزی می‌شودشهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری دچار مشکل گازرسانی هستندمشکلات کمبود تولید و انباشت محصول کشاورزی با توسعه شهرک‌های کشاورزی برطرف می‌شود

وی ادامه می‌دهد: درآمدی حاصله از این گاوداری با فروش شیر آن است اما متاسفانه قیمت و هزینه نهاده‌ها و خوراک دام با سود حاصله از فروش شیر برابری نمی‌کند به طوری که کیلویی 4100 تومان از ما خریداری و خوراک دام را با قیمتی 7000 تومان خریداری می‌کنیم.

این گاودار سبزواری عمده ترین مشکل گاوداران را افزایش سرسام‌آور قیمت علوفه و خوراک دام عنوان کرد و بیان داشت: قیمت ذرت و سویای دام حدود 6 ماه است که بسیار افزایش یافته و متاسفانه دولت هیچ نظارتی روی این افزایش قیمت‌ها نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: قیمت دستگاه‌های مورد نیاز جهت پرورش دام هم افزایش یافته لذا اگر کسی بخواهد وارد چنین حرفه‌ای شود جز ضرر دستاوردی برایش نخواهد داشت.

رمضانی نسبت به قیمت‌گذاری شیر ابراز نارضایتی کرد و گفت: از ما شیر پرچرب و با کیفیت کیلویی  4100 تومان خریداری می‌کنند این در حالی است که در بازار بیش از دو برابر این قیمت به فروش می‌رسد. لذا ما انتظار داریم اگر محصولات ما را با قیمتی مصوب خریداری می‌کنند این اجازه را ندهند که هر روز قیمت نهاده‌ها و خوراک دام افزایش پیدا کند.

وی خواستار حمایت دولت از گاوداران شد و بیان داشت: اگر قیمت نهاده‌ها کاهش پیدا کند و از طرفی تسهیلات و وام به ما ارائه شود کار خود را توسعه داده و برای افراد بیشتری ایجاد اشتغال خواهیم کرد.

این گاودار نمونه استان از جهاد کشاورزی نسبت به بی‌توجهی در ارائه وام و تسهیلات و ایجاد قوانین دست و پا گیر در این راستا گلایه کرد و گفت: قرار بود در دو سال گذشته به بنده جهت توسعه کار وامی ارائه دهند که متاسفانه تحقق پیدا نکرد و با پیگیری‌های مجدد با بهانه‌های واهی روبرو شدم و امسال هم با توجه به درخواست مجدد دریافت وام باز هم با در بسته مواجه شدم.

وی عنوان داشت: همین گاوداری را با فروش وسیله نقلیه خود راه‌اندازی و تجهیز کردم و هیچ وامی برای راه‌اندازی به بنده ارائه نکردند. گاوداری بنده سه هزار متر مربع است که جا برای افزایش دام بسیار زیاد است و در حال حاضر برای توسعه کار و افزایش دام به 500 میلیون تومان تسهیلات نیازمند هستم که متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر این امر محقق نشده است. 

رمضانی گفت: ما شیر خود را بدون اینکه چربی آن را بگیریم و با کیفیت بالا به شرکت تعاونی ششتمد به فروش می‌رسانیم.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش سرسام آور قیمت قیمت نهاده ها خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی

تین نیوز

یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی 29 اردیبهشت ماه در حالی برگزار خواهد شد که فعالان صنعت ریلی از افزایش بی رویه هزینه های مشارکت در این رویداد به شدت گله دارند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع ریلی امسال در مقطعی از سال برگزار می شود که از نظر تقویم نمایشگاهی، زمان مناسبی به شمار می رود. این نمایشگاه قرار است از 29 اردیبهشت ماه تا 1 خردادماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.

نکته قابل تامل این که امسال، هزینه های اجاره غرفه در نمایشگاه صنعت ریلی با افزایش شدید و غیرمنتظره مواجه شده و این گرانی فعالان صنعت ریلی را شوکه کرده است. بررسی ها نشان می دهد افزایش هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته در ابتدا حدود 3 برابر بوده است که با انتقاد فعالان ریلی 30 درصد کاهش یافته با این وجود هزینه مورد اشاره فشار سنگینی به فعالان صنایع ریلی وارد می کند.

به نظر می رسد وزارت صمت و زیر مجموعه های این وزارتخانه یعنی سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی باید در مورد این گرانی بی رویه و غیرقابل توجیه پاسخگو باشند. شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران باید به این پرسش پاسخ دهد از سال گذشته تاکنون چه امکانات و تاسیسات جدیدی به سالن های نمایشگاهی افزوده شده که هزینه اجاره غرفه ها را سه برابر کرده است؟

از وزارت صمت نیز انتظار می رود نگاه دقیق تری به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال داشته باشد و معنا و مفهوم کلام رهبر انقلاب درباره رونق تولید با مشارکت مردم را یک بار دیگر با مدیران و مسئولان این وزارتخانه مرور کند چرا که به نظر می رسد برخی مسئولان این وزارتخانه در همین ابتدای سال در حال انجام اقداماتی هستند که نشان دهنده درک معکوس آنها از فرمایشات معظم له است!

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ، که امسال بدون منازعه خاصی با بخش خصوصی میدان دار تام و تمام برگزاری نمایشگاه صنایع ریلی است، باید قدرت مدیریت و مذاکره و تعامل خود را وزارت صمت به نمایش گذاشته و فشار هزینه های نمایشگاه را از روی دوش بخش خصوصی کاهش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی