Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_تعطیلی کارگاه پروژه و بلاتکلیفی فرودگاه چابهار درحالی وارد دومین ماه خود می‌شود که منطقه آزاد به خاطر تعهد قبلی به نیروی هوایی احتمالا مقصر است و تاکنون ترجیح داده در این مورد سکوت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ تقریبا دو ماه است پروژه استراتژیک شهر فرودگاهی چابهار تعطیل شده است؛ در این مدت مواضع بسیاری از همه طرف‌ها بیرون آمده و تنها مرجعی که ترجیح علی‌رغم پرسش‌ها سکوت کند، مرجع اصلی دعوا یعنی منطقه آزاد چابهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت فرودگاه چابهار با مخالفت نیروی هوایی منطقه رو به رو شد و فرمانده این نیرو در منطقه در پی درخواست خبرنگاران آن‌ها را به یک نشست خبری شفاف دعوت کرد و دلایل مخالفت خود را تشریح کرد.

چرا منطقه آزاد چابهار درباره پروژه شهر فرودگاهی چابهار شفاف‌سازی نمی‌کند؟گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از اختلافات بر سر ساخت شهر فرودگاهی چابهار/ آیا فرودگاه جدید برای پایگاه شکاری مزاحمت ایجاد می‌کند؟گفت‌وگوی تسنیم با کارشناس صنعت هوانوردی/ چرا فرودگاه نظامی برای فرودگاه جدید چابهار مزاحمت ایجاد نمی‌کند؟‌

استاندار سیستان و بلوچستان و معین‌الدین سعیدی نماینده مردم جنوب بلوچستان هم در گفت‌وگوهایی با خبرنگاران دلایل موافقت خود را با ساخت فرودگاه جدید و استراتژیک بودن آن را اعلام کردند. علاوه بر آن محمد باقر قالیباف رئیس مجلس هم ساخت فرودگاه را در اولویت دانست.

خارج آنکه که کدام طرف درست می‌گوید، اما تنها مرجعی که تصمیم گرفته تاکنون سکوت و تنها به ارائه یک جوابیه بسنده کرده است، طرف اصلی دعوا یعنی منطقه آزاد چابهار است که فرودگاه جدید با کارفرمایی و منابع این منطقه ساخته می‌شود؛ دلیل این عدم گفت‌وگوی شفاف و رو در رو با خبرنگاران را احتمالا باید در این صحبت‌های طرف دیگر دعوا یعنی فرمانده نیروی هوایی منطقه جستجو کرد.

امیر سرتیپ خلبان حیدری در نشست خبری خود گفت منطقه آزاد یک تعهد حقوقی ایجاد کرده و آن این است که در سال 97 طی قراردادی متعهد شده ترمینال مسافری را در فروگاه فعلی کنارک بسازد اما در حال حاضر شانه خالی کرده است؛ به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل عدم برگزاری نشست خبری و شفاف‌سازی پروژه همین تعهدی باشد که منطقه آزاد را زیر فشار قرار داده است.

هم‌چنین به تازگی سازمان هواپیمایی کشوری هم بیانیه‌ای صادر کرده و در آن گفته که فرودگاه جدید مجوزی از سوی این سازمان ندارند؛ خبرنگاران رسانه‌ها چند مرحله از منطقه آزاد چابهار درخواست داشته‌اند نشست خبری و گفت‌وگوی رو در رو با خبرنگار ترتیب دهد اما این مجموعه تاکنون خبرنگاران را به صبر فراخوانده در حالی که هفته‌هاست وضعیت ساخت و یا توقف پروژه احداث شهر فرودگاهی چابهار بلاتکلیف است.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندهان نظامی ایران فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان فرماندهان نظامی ایران فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان شهر فرودگاهی چابهار منطقه آزاد چابهار فرودگاه جدید نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد به چناران

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استان و در راستای تسریع عملیات اجرایی آزادراه مشهد چناران، و تامین اعتباری که از محل ماده۵۶ در سال ۱۴۰۲ به این پروژه تخصیص می یابد، وضعیت ساخت آزادراه مشهد-چناران در دست پیگیری است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی در حاشیه برگزاری جلسه آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد- چناران که به ریاست جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و با حضور سایر اعضای مدعو برگزار شد، از برنامه تامین مالی آزادراه مشهد چناران به استناد مصوبه دولت خبر داد و گفت:  به دنبال سفر سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان خراسان رضوی و اهمیت تسریع در عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران، مقرر شد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال از محل ماده ۵۶ قانون الحاق از سوی بانک ها با پیگیری شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه اعتبارات مصوب از سوی سازمان برنامه و بودجه  به این پروژه تزریق شود.

داعی ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جلب مشارکت بانک ها برای تامین مالی این پروژه از سوی شرکت ساخت اظهار کرد: مقرر شد در مرحله اول بانک مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و بانک تجارت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص دهد.

وی اعلام کرد: با انجام تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ که به مشارکت  آستان محترم قدس رضوی عملیات اجرایی این آزادراه را تسریع بخشیده تا بخش هایی از این آزادراه آماده بهره برداری شود.

آزادراه مشهد- چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقف ۲۴ ساعته آزادکاران در دبی در پی لغو پروازها
  • آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد به چناران
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • افزایش جذب ۱۰۰۰ دانشجو، بیشتر از سال قبل در واحد تهران شرق
  • الجزایر : اسرائیل مقصر اصلی بحران منطقه است
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • نیروی هوایی ارتش، فرودگاه کنارک را بازسازی می‌کند
  • ایران چگونه می‌تواند برنده اصلی میدان تنش با اسراییل و بحران ۶ ماه اخیر شود؟
  • ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان