Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-خبرنگار ویژه روزنامه واشنگتن بامداد چهارشنبه جزئیاتی از جدال لفظی میان مایک پمپئو و مولود چاووش‌اوغلو در نشست محرمانه دیروز (سه شنبه) ناتو منتشر کرد.

جان هادستون خبرنگار واشنگتن پست در حوزه امنیت ملی و دیپلماسی در پیام توییتری با اشاره به گزارش یک روزنامه یونانی نوشت: پمپئو در نشست محرمانه ناتو از ترکیه انتقاد کرد و گفت آنکارا با اصول ائتلاف مخالف است و انسجام آن را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادستون در ادامه می نویسد، چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با عصبانی شدن از این سخنان، ایالات متحده را به حمایت از سازمان های تروریستی متهم کرد.

چاووش اوغلو در ادامه گفت: آلمانی ها بر خلاف آمریکا میانجی گران منصفی در ائتلاف هستند.

اظهارات پمپئو علیه سیاست های ترکیه در حالی عنوان می شود که روابط پرفراز و نشیب ترکیه و آمریکا که در دوران زمامداری ترامپ ادامه داشت، در آخرین روزهای زمامداری ترامپ با یک بحران جدید مواجه شده است.

دو کشور در طول سالهای گذشته در زمینه حمایتهای آمریکا از گروههای کرد در سوریه، سیاستهای لیبی در شرق دریای مدیترانه، مساله سیستمهای دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسی و خرید این سیستمها از سوی ترکیه، مساله قبرس، تنظیم روابط ترکیه با روسیه و ایران، مساله قره باغ ، تغییر کاربری کلیسا- موزه ایاصوفیه و تبدیل موزه کاریه به مسجد، دارای اختلافات عدیده ای بودند ولی به رغم این  مشکلات روابط دو کشور عمدتا به اتکای روابط شخصی ترامپ و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور تا به امروز بدون  اینکه این  بحرانها تعمیق شود، ادامه داشت.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ترکیه از قبل اعلام کرده بود که در بعد از اعلام نتایج رسمی به رییس جمهوری منتخب تبریک خواهد گفت، وی با قطعی شدن تقریبی نتایج، اردوغان مانند بسیاری دیگر از رهبران جهان،‌ هم به بایدن تبریک گفت و هم با ارسال پیامی به ترامپ، از وی بدلیل تلاشهایش در پیشبرد روابط دو کشور تشکر کرد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد