Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:05:24 GMT

برای ریشه کن شدن کرونا باید بصورت جمعی حرکت کنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۵۰۵

برای ریشه کن شدن کرونا باید بصورت جمعی حرکت کنیم

میرغضنفری گفت : برای ریشه کن شدن کرونا باید با کمک همدیگر ، با صدایی واحد و بلند و بصورت جمعی حرکت کنیم.

به گزارش شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » سه شنبه( 11 آذر) در جلسه مرحله چهارم طرح غربالگری سلامت شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: وزارت بهداشت جهت جلوگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انسانی انتقال مرحله چهارم طرح غربالگری را برای شناسایی و جداسازی افراد ناقل را در امتداد طرح های گذشته اجرایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان پس از وقفه ای که از روزهای اول شیوع ویروس افتاد و عادی سازی روابط و در پی آن شیوع این ویروس ، طرح چهارم غربالگری را برنامه ریزی و برگزار کرد.

 

وی افزود: در این طرح تیم های سه نفره متشکل از نیروهای بسیج و سپاه ، هلال احمر ، شبکه بهداشت و نیروهای مردمی، شهروندان را نسبت به ابتلا به این ویروس غربالگری می کنند.

 

میر غضنفری سلامت مردم را از دغدغه های اصلی حاکمیت دانست و تاکید کرد: در این راستا با اجرای این طرح افراد آلوده به ویروس شناسایی می شوند. متاسفانه این ویروس علاوه بر خسارات جسمی خسارات معیشتی نیز داشت که حاکمیت و نظام برای رفع این مشکلات هرچه در توان دارد بکار خواهد بست.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه اظهار داشت: گام چهارم غربالگری کووید 19 بصورت خانه به خانه اجر می شود و جمعیت ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفری نفوس و مسکن انزلی چهره به چهره و از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

بابک صیاد هدف اصلی این طرح را شناسایی زودهنگام بیماران کووید ۱۹ اعلام کرد و افزود: افراد از نزدیک ردیابی سلامت می شوند تا این زنجیره انتقال از هم گسسته شود.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در یک ماه 80درصد و در سه ماه 90 درصد انتقال ویروس ، پس از اجرا در ماه اول 30 درصد  و در عرض سه ماه 50 درصد ابتلای افراد و ده درصد در ماه نخست و 40درصد در سه ماه مرگ و میر کاهش یابد.

 

صیاد خاطر نشان کرد: از زمان اجرای مرحله چهارم غربالگری کویید 19 تاکنون هزار و 810 خانوار توسط نیروهای سپاه،  شبکه بهداشت و هلال احمر مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته اند.

 

وی تصریح کرد: 25 نفر از داوطلبین هلال احمر شهرستان در قالب 12 تیم نظارتی از 444 اماکن بازدید کردند که  80 درصد از خدمت گیرنده ها و 77 درصد از خدمات دهنده ها از ماسک استفاده کرده بودند.

 

وی همچنین از اختصاص راپید تست در روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان ساخت: با دریافت راپید تست می توانیم در عرض 20 دقیقه بیماری را تشخیص داده و دیگر نیازی به انجام تست pcr نیست،  درصورتیکه این تست ها به صورت انبوه در اختیار ما قرار گیرد وضعیت شهرستان به حالت تثبیت در می آوریم.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کرونا ستاد کرونا طرح ملی غربالگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال