Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@04:49:28 GMT

خوراکی‌های که به جنگ کرونا می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۵۲۰

خوراکی‌های که به جنگ کرونا می‌روند

محققان دریافتند ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها نظیر چای سبز، انگور و شکلات تلخ می توانند باهم پیوند خورده و مانع از عملکرد یک آنزیم خاص موسوم به پروتئاز در کروناویروس شوند.

به گزارش برنا؛ به گفته محققان، پروتئازها برای سلامت و زنده ماندن سلول‌ها و ویروس‌ها مهم هستند. اگر از عملکرد پروتئازها جلوگیری شود، سلول‌ها نمی‌توانند بسیاری از عملکردهای مهم خود نظیر تکثیر را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دی یو ژی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «یکی از اهداف آزمایشگاهی ما یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از چسبیدن ویروس به سلول‌های انسانی یا تکثیر ویروس در سلول‌های انسانی می‌شود.»

محققان در این مطالعه مشاهده کردند پروتئاز اصلی کروناویروس موسوم به Mpro در مواجهه با شماری از ترکیبات شیمیایی گیاهی مختلف واکنش نشان می‌دهد.

به گفته ژی، « Mpro در کروناویروس برای تکثیر ویروس لازم است. اگر ما بتوانیم مانع فعالیت این پروتئاز شویم ویروس می میرد.»

شبیه سازی های کامپیوتری نشان داده است که ترکیبات شیمیایی موردمطالعه در چای سبز، دو نوع انگور، پودر کاکائو و شکلات تلخ قادر به پیوند خوردن با بخش‌های مختلفی از Mpro است.

ژی در ادامه می‌افزاید: « Mpro بخشی دارد به شکل جیب که توسط ترکیبات شیمیایی پر می‌شود. وقتی این جیب پر شد، پروتئاز عملکرد مهم خود را از دست می‌دهد.»

نتایج نشان داد ترکیبات شیمیایی موجود در انگور و چای سبز در مهار عملکرد Mpro بسیار موفق بودند. ترکیبات شیمیایی موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ فعالیت Mpro را تقریباً به نصف کاهش دادند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خوراکی کرونا ترکیبات شیمیایی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت نکنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛علیرضا رضایی ، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در حال حاضر آن چیزی که اهمیت زیادی دارد بحث گرفتن سهمیه در ۳ وزن باقیمانده ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در قرقیزستان است که امیدوارم در گام بعدی بتوانیم سهمیه‌ها را بگیریم تا نیاز به شرکت در مسابقات بعدی نداشته باشیم. هر چقدر سریعتر بتوانیم سهمیه‌های باقی مانده المپیک را کسب کنیم در بحث آماده سازی، شرایط و زمان بیشتری برای حضور در المپیک خواهیم داشت.

در گزارش ایسنا آمده است: پیشکسوت کشتی در پاسخ به این پرسش که رحمان عموزاد بعد از افتی که داشت شرایطش بهتر شد، ۲ سال قبل قهرمان جهان شد آیا برای المپیک تصور می‌کنید شانس مدال داشته باشد؟ افزود: چرا که نه. او بهترین کشتی گیر در وزن خودش است و در این تورنمنت توانست کشتی گیر مغولی که قبلا از او شکست خورده بود، را شکست دهد، این مساله از نظر روحی و روانی برای عموزاد مفید بود و قطعا او جزو کسانی است که برای المپیک انتخاب شده، روند آماده سازی خوبی را برای المپیک طی کرده که اگر این روند تداوم داشته باشد به المپیک اعزام می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: امیدوارم کشتی گیران به دور از حاشیه تمام تمرکز خود را معطوف تمرینات کنند تا با آمادگی بالا و در بهترین شرایط به المپیک بروند.

وی در ارزیابی از عملکرد هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب جایگاه سوم در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: وی جوان زحمتکشی است که در مسابقات مختلف کشتی گرفته تا مثل حسن یزدانی روزی کشتی‌گیر بزرگی باشد. اکنون در دنیا کشتی‌گیران خود را با حسن یزدانی محک می زنند، البته زمزمه‌هایی برای حضور کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم است که به نظر می‌رسد باید وفایی پور تلاش خود را بیشتر کند تا  سطح فنی خود را بالا ببرد. در این مسابقات نیز آن طور که شنیدم به دلیل مبتلا شدن به آنفولانزا از نظر جسمانی شرایط مطلوبی نداشت و این موضوع روی عملکرد او تاثیر گذاشته بود. وفایی پور جوان خوب و شایسته‌ای است که در آینده حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رضایی در پاسخ به این پرسش با توجه به این که هنوز وضعیت حسن یزدانی برای اعزام به المپیک مشخص نیست، کادر فنی چه تصمیمی باید بگیرد و آیا به کامران قاسمپور باید فرصت بدهد یا خیر؟ تصریح کرد: این مساله بستگی به صلاحدید کادر فنی دارد و نباید دخالت کرد. یزدانی در حال حاضر تمریناتش را بعد از عمل جراحی کتفش شروع کرده و بستگی به شرایط این کشتی گیر دارد که از نظر جسمانی و شرایط روانی آمادگی شرکت در المپیک را داشته باشد یا خیر. ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم و بستگی به تصمیم کادر فنی دارد. اول سلامتی حسن یزدانی مهم است. او کشتی گیر صاحب نامی است که اعتبار زیادی در جهان و المپیک دارد.

وی در خصوص عملکرد محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و باختش به تاج الدین اف قهرمان جهان، گفت: تاج الدین اف بهترین و باتجربه ترین کشتی‌گیر در وزن ۹۷ کیلوگرم و قهرمان دنیاست. البته محمدیان جلوی او کشتی‌ بدی نگرفت و انتظاری بیشتر از این نبود.

پیشکسوت کشتی در پایان همچنین در ارزیابی از عملکرد امیر حسین زارع در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این مسابقات برای زارع به نوعی روند آماده سازی برای المپیک بود. او در حال حاضر بهترین کشتی‌گیر دنیا در وزن خودش است و بقیه کشتی‌گیران شرایطشان را با او محک می‌زنند. روند آماده سازی زارع به نحو مطلوبی پیش می‌رود. وی در المپیک قبل موفق به کسب مدال برنز شد که امیدوارم در این المپیک مدال برنز خود را به طلا تبدیل کند که البته با روند آماده سازی خوبی که زارع دارد این مساله دور از دسترس نیست. برای تمام کشتی‌گیرانی که وارد المپیک می‌شوند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به دور از حاشیه و در آرامش کامل به آمادگی برسند و در شرایط خوبی عازم المپیک شوند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894958

دیگر خبرها

  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت نکنیم
  • نباید در انتخاب بین حسن یزدانی و قاسمپور دخالت کرد
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا!
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس