Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-نهاد وابسته به پنتاگون در یک نامه به کنگره خبر داده که وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را برای اجرای توافق 350 میلیون دلاری ارائه خدمات امنیتی واشنگتن به ریاض اعلام کرده است.

«آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا» وابسته به پنتاگون از موافقت وزارت خارجه این کشور با توافق درخواستی ۳۵۰ میلیون دلاری عربستان سعودی برای ارائه «خدمات امنیتی» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، یک نهاد وابسته به پنتاگون که مسئول امور مربوط به فروش تسلیحات و کمک‌های نظامی آمریکا به دیگر کشورها است، خبر داده که وزارت خارجه آمریکا موافقت خود را برای اجرای توافق ۳۵۰ میلیون دلاری ارائه خدمات امنیتی واشنگتن به ریاض اعلام کرده است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این نامه اعلام کرد، دولت عربستان سعودی خواستار ادامه ارائه خدمات امنیتی برای ۵ سال آینده و تصویب توافق ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا در این باره شده است.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، در صورت تصویب نهایی این توافق و عدم مخالفت گنگره آمریکا، عربستان سعودی هزینه‌های مربوط به پرسنل، ارتباطات، آموزش و دیگر مخارج را متقبل خواهد شد.

در نامه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا آمده است که تصویب این توافق برای عربستان سعودی برای مقابله با «تهدیدات منطقه‌ای» بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.

دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا در سالیان گذشته همواره با فروش تسلیحات به عربستان سعودی موافقت کرده‌ و بدون توجه به سیاست خارجی مداخله‌گرانه و جنگ طلبانه ریاض در مسائل منطقه از قبیل یمن، به این فروش‌ تسلیحات ادامه داده‌اند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ارائه خدمات امنیتی عربستان سعودی میلیون دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اردوغان از آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه می‌گوید در حالی که تمام جهان در کنار فلسطین ایستاده، آمریکا باز هم در کنار اسرائیل ایستاد.

اردوغان این اظهارات را ظهر امروز (جمعه) بعد از نماز ظهر در استانبول در واکنش به وتوی طرح عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرده است؛ طرحی که بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای درباره آن اظهار تاسف کردند.

۱۲ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب، موافقت خود را با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کردند؛ اما آمریکا آن را وتو کرد و کشور‌های انگلیس و سوئیس نیز به آن رای ممتنع دادند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت: «اکثریت مطلق جهانی» با عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد موافق هستند و «آمریکا با این وتو نشان داد که درباره فلسطینی‌ها در واقعیت چطور فکر می‌کند.»

عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که ناکامی شورای امنیت در پذیرش عضویت کامل فلسطین باعث تداوم لجاجت رژیم اشغالگر اسرائیل و تداوم زیر پاگذاشتن خطوط قرمز از سوی آن‌ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • رحیمی: می خواهم دوباره مقابل الهلال گل بزنم
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه