Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی‌پور چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها امکانات و لوازم امدادی برای مراکز هلال احمر کشور تهیه شده است که بخشی از آن توزیع شده و باقی امکانات تا پایان آذرماه در بین مراکز توزیع خواهد شد که به خوزستان نگاه ویژه‌ای در توزیع این اقلام خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عوامل مختلفی از جمله تحریم‌ها و به تازگی کرونا باعث شد نوسازی تجهیزات هلال احمر در سطح کشور تحت الشعاع قرار بگیرد.

لزوم افزایش آمادگی مردم در برابر حوادث 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  گفت: آمادگی مردم در برابر خطرات باید افزایش یابد تا در زمان وقوع حادثه امکان محافظت از خود و خانواده را داشته باشند.

وی افزود: دستگاه هایی همچون هلال احمر نیز باید آمادگی خود را افزایش دهند تا در استان حادثه خیزی همچون خوزستان سرعت عمل و دقت کافی را در امدادرسانی داشته باشند.

ولی پور با اشاره به هدف سفر خود به خوزستان بیان کرد: برای ارزیابی میزان امدادرسانی و کمکی که باید به این استان در این شرایط انجام شود آمدم جمعیت هلال احمر آمادگی هر گونه کمک رسانی به مردم خوزستان را دارد.

وی گفت: عمق و ابعاد حادثه در خوزستان زیاد نیست که از استان های معین کمک بگیریم و خوشبختانه امدادرسانی هلال احمر خوزستان به مردم گرفتار درآبگرفتگی هم خوب بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  ادامه داد: مشکل خاصی در میزان ذخایر هلال احمر استان وجود ندارد و اگر در بازدید امروز از مناطق آبگرفته استان، نیاز به تامین اقلامی مشاهده شد در کمترین زمان تامین خواهد شد.

ولی پور افزود: در حال حاضر تمام دنیا گرفتار اتفاقات و حوادثی مثل سیل شده و سازمان ملل نیز این هشدار را داده است، اتفاقی که در اهواز و برخی مناطق خوزستان رخ داده است نمونه ای از این حوادث است که در زمان کوتاهی یک بارندگی شدید رخ می دهد و باعث وقوع آبگرفتگی با این وسعت شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامگاه سه شنبه به منظور بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی خوزستان وارد اهواز شد.

وی شب گذشته از مناطق آبگرفته اهواز دیدن کرد و امروز نیز از مناطق آبگرفته ماهشهر بازدید می کند.

به دلیل بارش شدید باران در خوزستان در چهار روز گذشته مناطقی اهواز و شهرستان ماهشهر دچار آبگرفتگی شده است و در مواردی آب وارد خانه‌های مردم شده و زندگی روزمره آن ها را دچار اختلال کرده است.

پارسال نیز در پی بارندگی ، مناطقی از اهواز و چند شهر خوزستان به مدت ۲ هفته درگیر آبگرفتگی بودند.

برچسب‌ها آب گرفتگی اختصاصی ایرنا بارش باران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی اختصاصی ایرنا بارش باران سازمان امداد و نجات هلال احمر آب گرفتگی اختصاصی ایرنا بارش باران سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر عامل هلال‌احمر فارس گفت: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌ و بلوچستان، ۵۴ نیروی تخصصی این جمعیت در قالب ۱۱ تیم عملیاتی از ۱۰ شهرستان استان فارس برای امدادرسانی به این استان اعزام شدند.
حسین درویشی افزود: اعضای تشکیل دهنده هر یک از این تیم های عملیاتی ۵ نفره شامل نجاتگران متخصص سیلاب ، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران هستند.
وی افزود: این افراد با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی کمک‌ دار ، کامیونت و تجهیزات کامل عملیاتی شامل موتور پمپ آب ، اسکان و تغذیه اضطراری به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده