Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره باغ در روزهای اخیر شاهد اقدام های تثبیت کننده آرامش است؛ اقدام هایی که به نظر می رسد نقطه پایان بر جنگ سه دهه ای در این منطقه باشد. خبرگزاری میزان – تحولات روز‌های اخیر در قره باغ از تثبیت آتش بس در این منطقه حکایت دارد.   به گزارش «اِی پی اِی و اسپوتنیک»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های پیرامون قره باغ عبارتند از:   - ادامه اعتراض‌ها در ایروان: در جدیدترین دور اعتراض‌ها علیه «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، در «ایروان»، پایتخت این کشور، ۳۵ معترض دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معترضان که قصد حرکت به سمت ساختمان نخست وزیری را داشته و اقدام به مسدود کردن چند خیابان اصلی شهر کردند، خواستار استعفای پاشینیان به دلیل امضای توافق آتش بس هستند.   دور جدید اعتراض‌ها از روز دوشنبه آغاز شد.   - تکمیل فرآیند بازپس گیری «شوشا»، «لاچین» و «کلبجار» توسط ارتش جمهوری آذربایجان   - بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر تحویل کامل شهر لاچین به جمهوری آذربایجان: وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از انتقال کامل کنترل شهر «لاچین» به ارتش جمهوری آذربایجان خبر داده و اعلام کرد کریدور ۵ کیلومتری این شهر تحت کنترل نیرو‌های صلحبان روسیه خواهد ماند.   - صدور دستور ترخیص شماری از نظامیان جمهوری آذربایجان از ۲ دسامبر (۱۲ آذر) توسط «الهام علی اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان   - تضمین حقوق اسرای جنگی توسط باکو: کمیسیون دولتی اسرا، مفقودان و گروگان‌های جمهوری آذربایجان اعلام کرد «حقوق سربازان و غیرنظامیان ارمنستانی که تسلیم ارتش جمهوری آذربایجان شدند، تضمین شده است.»   - توافق روسیه و ترکیه در مورد احداث مرکز کنترل آتش بس: براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، «آنکارا» و «مسکو» بر سر ایجاد مرکز مشترک کنترل آتش بس در قره باغ با تعداد مساوی کارکنان از دو کشور به توافق رسیدند.  بیشتر بخوانید:  ورود ارتش جمهوری آذربایجان به لاچین  احتمال تشکیل دولت جدید در ارمنستان در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ ۴۴ روزه در قره باغ امضا کردند.   براساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید در موضع خود متوقف شده و تبادل زندانیان را اغاز کنند.   ضمن اینکه تعدادی از مناطق قره باغ، تحت کنترل باکو قرار گرفته و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در امتداد خط تماس و در کریدور «لاچین»، نقطه اتصال قره باغ به ارمنستان مستقر می‌شوند.   درگیری طولانی مدت بین «باکو» و «ایروان» بر سر منطقه مورد مناقشه در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) به درگیری‌های نظامی تبدیل شد که به زعم طرفین، طرف مقابل آن را آغاز کرده بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل قره باغ ارمنستان جمهوری آذربایجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قره باغ تحولات بین الملل قره باغ ارمنستان جمهوری آذربایجان ارتش جمهوری آذربایجان اعتراض ها قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص مسائل مورد اختلاف مرزی اعلام کرد که ما به توافقات انجام شده احترام می‌گذاریم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

پیشتر کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان به ریاست "شاهین مصطفی اف"، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و "منگر گریگوریان"، معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان و کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی بین جمهوری آذربایجان، در هشتمین نشست کمیسیون در مورد مسائل تحدید حدود و مرز دولتی به توافق رسید.

بخش‌های جداگانه‌ای از این خط مرزی بین روستاهای باغانیس آیریم آذربایجان، روستاهای باغانیس ارمنستان، آشاغی اسکیپارای آذربایجان، وسکپار ارمنستان، خیریملی آذربایجان و کیرانتس ارمنستان، قیزیلحاجیلی آذربایجان و برکابر ارمنستان که در زمان شوروی مرز بین دولتی بود، مشخص شد.

در این بیانیه آمده است: همچنین مقرر شد مختصات توصیفی این قسمت‌های خط مرزی با در نظر گرفتن صحت آن‌ها بر اساس اندازه‌گیری‌های ژئودتیکی تهیه و تا 15 می بنا به پروتکل طرفین مستند و امضا شود.

پیشتر نیز مهدی سبحانی، سفیر ایران در ایروان در واکنش به این توافق گفته بود: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگوها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است؛ یعنی بر اساس مرزهای بین المللی است. من مطلع شدم آن مناطقی که جاده (جاده ارمنستان به گرجستان) از آن عبور می‌کند در این توافقات نیست.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجانارمنستان با بازگشت 4 روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم