Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف نیا گفت: متاسفانه در برخی از شهرستان های گلستان ۲۵ درصد بیماران با علائم کرونا با تاخیر برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند و این یک زنگ خطر است.

«سراج الدین عارف نیا» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا روزهای گذشته اختلاف دریافتی پرستاران نسبت به مطالباتشان 6 تا 7 ماه بود و با مساعدت انجام شده به کمتر از سه ماه رسیده است و پاداش سختی کرونا نیز به همکاران ما اختصاص پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: استان گلستان وارد پیک سوم کرونا شده و پیش از این نیز استان پیک نخست را در اسفند و پیک دوم را در تیرماه تجربه کرده است.

 

عارف نیا با بیان اینکه سیر شیوع ویروس کرونا از آبان ماه در پیک سوم آغاز شده است و روند همچنان افزایشی است، گفت: محدودیت های هوشمند از یک هفته پیش آغاز شده است و شاید اثر این محدودیت ها یک ماه تا 45 روز آینده مشخص شود.

 

وی گفت: بسیاری از افراد خانواده ویروس کرونا را از یکدیگر دریافت می کنند و تجمعاتی که هنوز وجود دارد کانون اصلی این ویروس به شمار می رود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: برخی از افراد ناقل بیماری کرونا هستند ولی خود بی خبر از بیماری دیگر اعضای خانواده و یا همکاران خود را در محرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهند.

 

عارف نیا تاکید کرد: ویروس کرونا با صحبت، عطسه و یا سرفه به سرعت پخش می شود و حتی بیان می کنند که وقتی فردی در نزدیکی شما عطسه کرد برای 20 ثانیه نفس را حبس کنید تا این ویروس را دریافت نکنید.

 

وی گفت: صف نانوایی ها هنوز هم شلوغ است و در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها چیزی به نام ماسک وجود ندارد و با وجود این محدودیت ها خبرهای برگزاری مراسم های عروسی شنیده می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در حال حاضر 580 بیمار با علائم کرونایی در سطح مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

عارف نیا تاکید کرد: متاسفانه در برخی از شهرستان ها 25 درصد بیماران با علائم کرونا با تاخیر برای درمان به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند و این زنگ خطری است که احساس می کنیم باید مردم به آن توجه شود.

 

وی گفت: حضور به موقع بیماران در مراکز درمانی بسیار مهم است و این مهم احتمال نجات جان آنها را بیشتر می کند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا کرونا علائم کرونا عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این تسهیلات به مددجویانی پرداخت می‌شود که با کمک اداره کل فنی و حرفه‌ای، حرفه ایی آموخته اند.

عین علی کیا گفت: به این افراد تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله داده می‌شود.

کیا افزود: ۳۳ مرکز برای ترک اعتیاد بخش خصوصی در گلستان فعال است که از این تعداد ۹ مرکز در گرگان قرار دارد.

کیا گفت: معتادان نیازمند نیمی از هزینه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را به صورت یارانه درمان در قالب یاری برگ دریافت می‌کنند.

او افزود: دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان نیز در استان فعال است که یکی از آنها در توسکستان گرگان برای مردان و یک مرکز در گنبدکاووس برای زنان است که خدمات درمانی و اقامتی در آن رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: مدت زمان درمان برای معتادان بین یک تا ۳ ماه است.

کیا گفت: سم زدایی تحت نظر پزشک مرکز انجام می‌شود و در مراحل بازتوانی تیم روانشناسی ومددیاری، فرد را کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد