Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- ترامپ به برخی از نزدیک‌ترین افراد تندروی پیرامون خود به طور خاص "مایک پمپئو" وزیر خارجه دولت‌اش اجازه داده تا رویکردی وحشیانه و خشن در قبال ایران اتخاذ کنند. تنها خط قرمز او در این باره لزوم جلوگیری از بروز جنگ تمام عیار بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت تحلیلی "دیلی بیست" در گزارشی با اشاره به اینکه در هفت هفته باقی مانده به پایان کار دولت ترامپ او به پمپئو اجازه داده رویکردی تهاجمی‌تر در قبال ایران اتخاذ کند، می‌نویسد:"تنها خط قرمز و شرط او این بوده که این رویکرد منجر به جنگ تمام عیار تا پیش از مراسم تحلیف "جو بایدن" رئیس‌جمهوری منتخب امریکا نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌ها و منابع مطلع گفته‌اند که پمپئو وزیر خارجه اجازه یافته تا جایی که می‌تواند رویکردی خشن در قبال ایران اتخاذ کند. با این وجود، ترامپ به او و اطرافیان‌اش گفته نه آن‌قدر خشن که منجر به بروز جنگ جهانی سوم شود.

دو مقام ارشد محتوای این صحبت خصوصی ترامپ با پمپئو و سایر نزدیکان او را فاش ساخته‌اند. در این جلسه از لزوم تشدید تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های ایرانی و یا مرتبط با ایران سخن به میان آمده است.

هدف از این سخت‌گیری‌ها ایجاد مانع و مشکل در مسیر تعامل دولت بایدن با ایران ذکر شده است تا بهبود روابط دو کشور مشابه دوران اوباما تکرار نشود.

منابع مطلع گفته‌اند "هدف "الیوت آبرامز" نماینده ویژه ترامپ در امور ایران و پمپئو "له کردن" نظام سیاسی ایران ذکر شده است."

این منابع ذکر کرده‌اند دیدار اخیر پمپئو با مقام‌های عربی و اسرائیلی نیز در راستای همکاری برای ضربه زدن به نظام سیاسی ایران بوده است.

این منابع گفته‌اند که آبرامز و پمپئو هر دو از عملیات پنهانی علیه ایران حمایت کرده‌اند.

به نوشته ایرن روزنامه؛ در این میان، ترامپ اجازه داده تا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به امریکایی‌ها، اسرائیل ماموریت‌های پنهانی علیه ایران را انجام دهد از جمله ترور دانشمند هسته‌ای ایران "محسن فخری‌زاده" که اخیرا رخ داد.

"مارک دوبوویتز" از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها می‌گوید اسرائیل می‌داند که از هم اکنون تا ۲۰ ژانویه فرصتی دارد تا بر ایران حداکثر ضربه را وارد سازد.

او می‌گوید همکاری نزدیکی بین "یوزی کوهن" رئیس موساد و "جینا هاسپل" رئیس سیا در مورد ایران وجود دارد.

منابع آگاه می‌گویند "مشاوران ترامپ از او خواستند تا درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی چندان توئیت نکند و به این موضوع نپردازد چرا که اظهارنظر علنی در این باره باعث خدشه‌دار شدن وجهه عمومی امریکا می‌شود‌".

"دیلی بیست" می‌نویسد: "هدف دولت ترامپ در هفته‌های پیش رو در قبال ایران مشخص است: "تشدید تحریم‌ها و تامین تجهیزات و پشتیبانی اطلاعاتی برای متحدان منطقه‌ای امریکا از جمله اسرائیل با هدف ضربه زدن به نظام سیاسی ایران". هدفی که تفاوتی با رویکرد فشار حداکثری چهار سال اخیر ترامپ نداشته است و تنها تفاوت آن است که هدف فعلی ترامپ نه تنها ضربه زدن به ایران که کارشکنی در مسیر دیپلماسی بایدن در قبال ایران است".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دونالد ترامپ جنگ روابط ایران و آمریکا تحریم محسن فخری زاده اسرائیل قبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اسم مخفی سید جواد هاشمی در برنامه صداتو (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران (فیلم) نعیمه نظام‌دوست وسط برنامه مهران مدیری عروس شد (فیلم) خاطره شنیده نشده علیرضا خمسه از اکبر عبدی (فیلم)

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند
  • عملیات «وعده صادق» علیه همه استکبار جهانی بود
  • «وعده صادق» حمله به رفح را به تاخیر انداخت
  • نقد کارشناسان آمریکایی و صهیونیستی به ضعف بایدن در قبال ایران
  • ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد
  • افزایش قیمت نفت جهانی با عملیات ایران علیه اسرائیل
  • دوران «صبر راهبردی» در قبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی پایان یافت
  • عملیات ترکیبی و زمانبر ایران علیه اسرائیل /شلیک به اراضی اشغالی از چند کشور /پهپادهای ایران به آسمان دمشق رسیدند
  • رونمایی از اسم مخفی سید جواد هاشمی در برنامه صداتو (فیلم)
  • پمپئو خطاب به بایدن:به ایران چراغ سبز نشان داده‌اید