Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-20@16:22:09 GMT

کشف مجسمه دوهزارساله در ترکیه (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۷۵۷

کشف مجسمه دوهزارساله در ترکیه (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین، باستان‌شناسان در جریان کاوش و مرمت یک محوطه باستان‌شناسی در ترکیه به یک مجسمه دوهزارساله برخوردند.
 باستان‌شناسان مشغول کاوش و مرمت در شهر باستانی «لااودیکیا» واقع در جنوب غربی شهر «دنیزلی» بودند که به بخشی از یک مجسمه تاریخی دست یافتند که گمان می‌رود نمایش‌دهنده چهره یک راهب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند قدمت این مجسمه دست کم به دوهزار سال پیش بازمی‌گردد.
این مجسمه در تماشاخانه غربی شهر باستانی «لااودیکیا» کشف شد. این شهر که در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار دارد به ۵۵۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد.
این مجسمه تنها یکی از آثار تاریخی است که طی یک سال گذشته در این محوطه تاریخی کشف شده‌اند.
به گفته باستان‌شناسان حاضر در این پروژه اکتشافی، کشف این مجسمه به دلیل این‌که به  اواخر عصر هلنیستی تعلق دارد یکی از  ارزشمندترین اکتشافات سال ۲۰۲۰ است.
کارشناسان معتقدند این مجسمه چهره یکی از راهبان معبد «زئوس» را به تصویر می‌کشد.

    منبع: عصر ایران

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ترکیه عتیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید هیبت الله باستان آسمانی شد

عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: شوکت محمدیان مادر شهید هیبت الله باستان دعوت حق را لبیک گفت.

بیشتر بخوانید

پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود

وی افزود: هیبت الله باستان تا پایان دوره متوسطه در رشــته برق صنعتی درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند شــهرداری و مداح بود. سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. ۲۳ اسفند ۱۳۶۶ در شاخ شمیران توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به ســر، شــهید شد.

مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه مجسمه در قم
  • (ویدئو) قدیمی‌ترین نان جهان با قدمتی بیش از ۸۰۰۰ سال در ترکیه کشف شد
  • مادر شهید هیبت الله باستان آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید در فارسان
  • ۱۰ هزار جهان، فریاد برآوردند
  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)