Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان یک متخصص مغز و اعصاب گفت:️ یکی از تظاهرات و اختلالات نورولوژیک در بیماری کووید ۱۹، بلز پالسی یا فلج محیطی عصب هفت مغزی بوده که این عصب وظیفه حرکت عضلات صورت را به عهده دارد.

دکتر معصومه قادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بلز پالسی یا همان فلج محیطی عصب هفت مغزی موجب فلج عضلات صورت در یک نیمه صورت و ندرتاً در هر طرف صورت شده و ممکن است به صورت فلج عضلات صورت، اشک ریزی و کج شدن صورت تظاهر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه این عارضه پاسخ به درمان خیلی خوبی دارد، افزود: بهترین روش پاسخ به درمان این بوده که حتماً زیر ۷۲ ساعت از آغاز علائم درمان بیمار از طریق پورتون و داروی ضدویروس آغاز شود و معمولاً در این روش پاسخ به درمان خوبی وجود خواهد داشت.

این متخصص مغز و اعصاب دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تصریح کرد: در صورتی که آثار فلج بیشتر از دو هفته باقی بماند فیزیوتراپی را آغاز خواهیم کرد که در ۸۰ درصد موارد پاسخ به درمان خوب است و آثار فلج از بین می رود.

وی یادآور شد: در این بیماری معمولاً پاسخ به درمان را در برهه دو هفته تا شش ماه درنظر می گیریم و اگر بعد از دو هفته آثار باقی بود، خیلی جای نگرانی نیست و با انجام فیزیوتراپی تا شش ماه بهبودی حاصل می شود.

قادری در پایان خاطرنشان کرد: از سایر علل ابتلا به بلز پالسی در بیماران می توان به فشارخون، دیابت بارداری و ابتلا به عفونت ویروسی اشاره کرد که در پاندومی کرونا نسبت به قبل بیشتر ابتلا به این عارضه مشاهده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها دانشکده علوم پزشکی اسدآباد متخصص مغز و اعصاب کووید 19 فلج صورت کروناویروس همه باهم علیه کرونا پاسخ به درمان عضلات صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می‌دهند که دو سوم بیماران مبتلا به کووید شدید هنوز یک سال پس از بیماری خود دارای مشکلات جسمی، روانی و فکری هستند.

دکتر «آنیل ماکام»، محقق ارشد و دانشیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «این گزارش بر معضل مداومی که میلیون‌ها بازمانده از شدیدترین و طولانی‌ترین بیماری کووید در سراسر جهان با آن مواجه هستند، تأکید می‌کند.»

برای این گزارش، محققان ۱۵۶ نفر را مورد مطالعه قرار دادند که مبتلا به عفونت‌های کووید به قدری شدید شده بودند که نیاز به انتقال به بیمارستان‌های مراقبت‌های حاد طولانی‌مدت داشتند. میانگین سنی آنها ۶۵ سال بود و اکثر آنها گفتند که قبل از ابتلا به کووید سالم بوده اند.

به گفته محققان، بیماران اغلب بقای خود را به عنوان یک "معجزه" توصیف کردند. اما افزودند که بهبودی آنها بسیار بیشتر از حد انتظار طول کشیده بود.

در میان شرکت‌کنندگان، ۶۴ درصد گزارش کردند که یک سال پس از بیماری خود مشکلات سلامتی مداوم، از جمله علائم جسمی (۵۷٪)، تنفسی (۴۹٪)، روانپزشکی (۲۴٪) و شناختی (۱۵٪) داشتند.

نتایج نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از آنها (۴۷%) بیش از یک نوع مشکل داشتند و از هر پنج نفر (۱۹%) یک نفر همچنان به اکسیژن مکمل نیاز داشت.

این بیماران همچنین از مشکلات سلامتی ناشی از اقامت طولانی مدت در بیمارستان، از جمله زخم بستر دردناک و آسیب عصبی که استفاده از بازوها یا پاهای آنها را محدود می‌کرد، شکایت داشتند.

نتایج نشان می‌دهد اگرچه از هر پنج نفر (۷۹٪) چهار نفر گفتند که سلامت کامل خود را به دست نیاورده‌اند، تقریباً همه (۹۹٪) به خانه بازگشته‌اند و از هر پنج نفر (۶۰٪) سه نفر به سر کار بازگشته‌اند.

کد خبر 6077135

دیگر خبرها

  • نگهداری از گربه و ابتلا به یک بیماری روانی
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • مصرف استامینوفن باعث اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی در کودک می‌شود؟
  • مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی - عصبی در کودک می‌شود؟
  • آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ - عصبی در کودک می‌شود؟
  • آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی در کودک می‌شود؟