Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، «وضعیت در شبکه حمل و نقل تا هفته‌های قبل شرایط مطلوبی نداشت و افراد مبتلا به ویروس کرونا سوار وسایل نقلیه عمومی می‌شدند. امروز با استفاده از کارت شناسایی و سامانه فعال در عرض چند ثانیه می‌توانیم فرد مبتلا را کنترل کرده و او را برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این بخشی از اظهارت حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ هشتم آذر ماه امسال است.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح این تصمیم رئیس جمهور گفت: یکی از مصوبات امروز ستاد ملی کرونا که یکی از مصوبات خوب است، این است که فکر می‌کنم برای اینکه بتوانیم از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی و ادارات جلوگیری کنیم،

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که ارائه کارت ملی و چک کردن آن با بانک اطلاعات وزارت بهداشت برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری امکان‌پذیر نیست و می‌گوید: به نظر می رسد منظور ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی برای استفاده از حمل و نقل برون شهری باشد. برای ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری باید ناوگان مجهز به سیستم مخصوص و متصل به سامانه وزارت بهداشت باشد تا از طریق آن بتوان متوجه شد که آیا فرد به بیماری کرونا مبتلا است یا خیر؟ 

وی ادامه داد: به نظرم ارائه کارت ملی از سوی مسافران برون شهری و چک کردن آن با بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت در زمان دریافت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری بیشتر قابلیت اجرا شدن را دارد؛ ضمن اینکه بر اساس پیگیری هایی که انجام داده‌ام، هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه به شهرداری تهران واصل نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای ارائه کارت ملی و چک کردن آن با سامانه وزارت بهداشت جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به تجهیزات بسیار زیادی نیاز است، چون اولا تمام ناوگان حمل و نقل همگانی شهر تهران باید به سامانه وزارت بهداشت متصل باشند و همچنین از آنجایی که مسافران زیادی در هر ایستگاه با سرفاصله مشخصی سوار اتوبوس و یا مترو می‌شوند، انجام چنین طرحی امکان پذیر نیست.

علیخانی گفت: بنابراین بعید می‌دانم منظور رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، حمل و نقل درون شهری باشد.

از سوی دیگر محمود ترفع مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل ایزوله نبودن ایستگاه‌های اتوبوس و عدم ارتباط ایستگاه‌ها به شبکه فیبر داده و تعداد بسیار زیاد ایستگاه‌ها نمی‌توان طرح استفاده از دوربین پردازش تصویر و کنترل مکانیزه کارت شناسایی از سوی مسافران را به صورت مکانیزه اجرا کرد. نه تنها ایستگاه‌های پایتخت از لحاظ زیرساخت‌ها آماده ایجاد محدودیت استفاده از ارائه کارت شناسایی نیستند، بلکه اتوبوس‌ها نیز از لحاظ زیرساخت‌ها مناسب نیستند.

وی معتقد است که اجرای طرح کنترل مسافران در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با استفاده از کارت شناسایی امکان‌پذیر نیست و با توجه به شرایط موجود که برآیندی از کمبود نیرو، نبود درآمد و نبود زیرساخت‌های لازم است پیش بینی من نا کارآمدی طرح است.

حال با توجه به اظهارات مسئولان و مدیران شهری به این نتیجه می‌رسیم پیشنهاد طرح ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور غربالگری و پایش مبتلایان به ویروس کرونا، طرحی ناکارآمد خواهد بود؛ طرحی که ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم شود و بعد به دنبال اجرای آن بود و باید به این توجه داشت که تنها ایستگاه‌های پایتخت از لحاظ زیرساختی آماده ایجاد محدودیت استفاده از ارائه کارت شناسایی نیستند، بلکه اتوبوس‌ها نیز از لحاظ زیرساختی مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید

واکنش شهرداری به طرح کارت شناسایی برای استفاده از اتوبوس جزئیات پیشنهاد طرح ارائه کارت ملی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی/شهرداری ابلاغیه‌ای در این زمینه نداشته است ترور شهید فخری‌زاده را پاسخ می‌دهیم/ کارت شناسایی برای استفاده از وسایل نقلیه الزامی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران محدودیت های کرونایی حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور روزهایی که لوتون از منچسترسیتی تیم بهتری بود!

به گزارش ورزش سه، در لیگ برتر انگلیس امروز دیداری برگزار شد که در نیم فصل نخست، نتیجه مسابقه رفت، پیروزی 2 بر یک سیتیزن‌ها بود و پس از آن منچسترسیتی در جام حذفی هم با نتیجه 6 بر 2 مقابل حریف متفاوت خود به پیروزی رسید و حالا باز هم منچسترسیتی در بازی برگشت، لوتون را شکست داد تا بدین ترتیب در مجموع ۲ دیدار لیگ برتر، این تیم را شکست دهد و بعد از مدت‌ها، سیتی بتواند در دو دیدار یک فصل برابر این تیم پیروز شود. با نتایجی که در این سه دیدار ثبت شد، تا حدودی هواداران فوتبال خاطرات گذشته را از ذهن فراموش کرده‌اند و البته بسیاری از آنها، از اتفاق خاص 25 سال پیش هیچ خبری ندارند!
دیدار رفت در انتهای خیابان کنیلورث برگزار شد و حالا این اتحاد است که پذیرای آنها خواهد بود. فاصله منابع مالی آنها به اندازه سقف آرزوهای آنها فاصله دارد و ارزش کل لوتون تاون 75 میلیون پوند یا به زبان دیگری سه چهارم ارزش جک گریلیش است؛ با این حال هنوز دلایلی وجود دارد که هواداران قدیمی منچسترسیتی هیچ علاقه‌ای به مرور خاطرات گذشته و ورق زدن کتاب تاریخ باشگاهشان نداشته باشند. لوتون در شلوغی کسر امتیاز از ناتینگهام فارست و اورتون، توانست اختلاف امتیازی خودش را کمتر کند تا حداقل امید آنها برای این فصل، بقا باشد ولی شکست مقابل سیتیزن‌ها در بازی برگشت مقداری شرایط را تغییر داد اما این تقابل، یک جدال ساده نبود چرا که این رقابت ریشه در تاریخ دو باشگاه دارد. در ابتدای متن، به 25 سال پیش اشاره شد اما برای مرور خاطرات باید عقب‌تر رفت و به 40 سال قبل برگردیم.

آغاز دشمنی از 40 سال پیش!
در فصل 1982/83، منچسترسیتی با 47 امتیاز و لوتون با 46 امتیاز در منطقه سقوط قرار گرفته بودند و کاونتری با 48 امتیاز تا حدودی خیالش راحت بود که دیدار مستقیم سیتی با لوتون، باعث می‌شود یکی از آنها قربانی سقوط شود. تا دقیقه 86 لوتون در رده بیستم قرار داشت اما ضربه سر رادی آنتیچ بازیکن لوتون در دقیقه 86، باعث شد تا سیتیزن‌ها راهی دسته پایین‌تر شوند و هاترها در لیگ بمانند. این بازی نقطه عطف تاریخ این 2 باشگاه است؛ سیتی که تا حد زیادی در دوران پس از جنگ توانسته بود وضعیت را مدیریت کند اما این اتفاق در زمین فوتبال برای آنها با نتیجه مثبتی همراه نبود و «سقوط »اتفاقی بود که بسیاری از روزنامه نویسان هر فصل برای شرح ماجرای آبی اسمانی پوشان استفاده می‌کردند اما به واقعیت نمی‌رسید.

لوتون مسیر طلایی خودش را آغاز کرد و با دیوید پلات موفق شدند در سال 1988 در ومبلی، ارسنال را با نتیجه 3 بر دو شکست دهند تا آخرین قهرمانی خود را جشن بگیرند. آنها در فکر دفاع از عنوان قهرمانی بودند اما سال بعد از مقابل ناتینگهام فارست زمین‌گیر شدند. 
سیتی هم پس از سقوط دوباره وضعیت را بهتر کرد تا به لیگ برگردد و این اتفاق درست در اولین سال برگزاری لیگ رخ داد؛ جایی که دیگر خبری از لوتون تاون نبود چرا که آنها سقوط کردند و مسیری که سیتیزن‌ها در آن جلو می‌رفتند، با پیچ و خم زیادی همراه بود و آنها را در عرض 10 سال از لیگ برتر به دسته سوم برد.

اما در 25 سال پیش چه اتفاقی افتاد؟
آخرین سفر دو تیم به ورزشگاه‌های حانگی دو تیم در فصل 1998/99 بود و دو تیم برای رسیدن به سطح اول فوتبال انگلیس تلاش می‌کردند و تساوی در این دیدار باعث شد تا هر دو تیم در منطقه پلی آف باقی بمانند اما سیتی در پلی آف خودش را به لیگ برتر رساند. در تابستان 2008، درست زمانی که گروه سیتی از ابوظبی برای خرید سیتیزن‌ها و و ورود به اتحاد، سرمایه گذاری می‌کردند، لوتون فصل را در لیگ دو انگلیس با -30 امتیاز شروع کرد.
لوتون در پایین‌ترین لحظات پایانی خود بود و در دنیایی متفاوت که به آن عادت نداشت گم شد و منچسترسیتی ماجراجویی جدید خود را شروع کرد. سرخیو آگوئرو کاری کرد تا مارتین تایلر به عنوان گزارشگر دیدار منچسترسیتی و کوئینز پارک رنجرز، نام این مهاجم آرژانتینی را فریاد می‌زد اما هیچکس صدای اهالی کلینمورث را نمی‌شنید. آنها از مسابقات لیگ خارج شده بودند و به مسابقات منطقه‌ای رسیده بودند!
لوتون در 3 سال متوالی توانست به لیگ برگردد و با قهرمانی درسطح پنجم لیگ انگلیس، روزهایی را پشت سر گذاشتند که سیتیزن‌ها در طرف دیگر دومین قهرمانی لیگ برتر خود را تجربه می‌کردند. شرایط هیچوقت بین این دو تیم برابر نبوده ولی تا پیش از این فصل، 59 سال از پیروزی منچسترسیتی می‌گذشت و کینه‌ای عجیب در وجود آنها رشد پیدا کرده که بهترین راه برای رهایی از آن، پاک کردنش از دفترچه خاطراتشان بود.

دیگر خبرها

  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • آلمان میزبان بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل تقاضامحور
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • بیش از ۱۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در استان تهران کنترل شد ​
  • مرور روزهایی که لوتون از منچسترسیتی تیم بهتری بود!