Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شیره باریجه توسطه بهره‌برداران در ۲ طرح اجرا شده در عرصه های طبیعی روستاهای کلاته میهن زوارم و قلعه زو برداشت شد.

وی گفت: طرح کاشت باریجه با هدف کمک به توسعه منایع طبیعی، امسال در سطح ۳۰۰هکتار از مراتع این شهرستان به صورت کپه کاری در قالب مشارکت مردمی و پروژه دولتی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامکی افزود: این پروژه در سطح ۶۳ هکتار از مراتع حوزه آبخیز نامانلو-رشوانلو از محل اعتبارات صندوق توسه ملی و مابقی آن در حوزه دهستان های قوشخانه، تکمران، زوارم و جیرستان  به صورت مشارکتی اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح کاشت باریجه با مشارکت مردم، با کیفیت خوب و کم هزینه اجرا می شود که در این زمینه بذر رایگان توسط این اداره  تامین می شود.

سیامکی افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم اجرای این پروژه، تحقق منویات رهبری به منظور جهش تولید و ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.

از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد مناسب کشت و توسعه این گونه گیاهی است.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان