Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:03:15 GMT

چرا قرآن کریم فرزند را فتنه می‌نامد؟! + ویدئو

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۰۹۴۵

چرا قرآن کریم فرزند را فتنه می‌نامد؟! + ویدئو

‍‍‍‍‍‍

خدای متعال در آیه ۱۵ سوره تغابن از اولاد و فرزند به عنوان اسباب «فتنه» یاد می‌کند؛ در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که وقتی قرآن کریم فرزندان را فتنه می‌نامد، چرا باید درصدد افزایش فرزندآوری باشیم؟! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ خدای متعال در آیه 15 سوره تغابن می‌فرماید: "إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَ اللَّهُ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ"

در این آیه از اولاد و فرزند به عنوان اسباب «فتنه» یاد شده است؛ در اصلاح رایج ما «فتنه» به معناى رنج‌ها و مشکلات و مصیبت‌ها و امورى است که انسان گرفتار آنها مى‌شود!

حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که وقتی خداوند کریم در آیات قرآن، فرزند را "فتنه" می نامد چرا ما باید به دنبال فرزندآوری و افزایش جمعیت باشیم؟! دکتر صالح قاسمی، پژوهشگر و نویسنده حوزه جمعیت در ویدئوی کوتاه زیر به این سؤال پاسخ می‌دهد:

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دولت اراده جدی بر اجرای سیاستهای جمعیتی نداشته است!/ برخی مدیران قائل به بحران جمعیت نیستندزنان خانه‌دار؛ حلقه مفقوده "طرح جوانی جمعیت" + 3 پیشنهاد"جنگ جهانی جمعیت" آغاز شده است اما چرا؟!عکس/ "ملک‌زاده" مجری و حامی بزرگ "کاهش جمعیت ایران!"وضعیت بغرنج "سقط‌جنین" و سقوط آزاد کاهش جمعیت در ایران!سال 1400 نیمی از جمعیت ایران بالای 33 سال دارند!تنها منطقه‌ای که تا پایان قرن جمعیتی چشمگیر خواهد داشت!ترکیب سنی جمعیت جهان در سال 2020+نمودار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش جمعیت فرزندآوری قرآن کریم کاهش جمعیت فرزندآوری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟