Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های خصوصی‌شده بدون رعایت ضوابط قانونی و شناخت اهلیت خریدار انجام شده و هم‌اکنون رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی در دادگاه کیفری به اتهام حیف و میل اموال بیت‌المال در واگذاری‌ها و رعایت نکردن قانون محاکمه می‌شود، برخی از این شرکت‌های واگذارشده با رأی هیأت داوری مانند کشت و صنعت مغان به دولت برگشت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جلسه هیأت واگذاری در ۲ ۱ مهرماه ۹۹ در وزارت اقتصاد گزارش سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر ایفا نشدن تعهدات خریدار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با پیشنهاد فسخ قرارداد واگذاری یا ادامه قرارداد مشروط به انجام تعهدات مطرح شد اما با توجه به شرایط خاص منطقه و بنگاه مذکور و ابلاغیه دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن موافقت با استمهال پرداخت اقساط معوق تا پایان سال، مقرر شد موارد از سوی سازمان خصوصی‌سازی پیگیری و در مقاطع دوماهه به هیأت واگذاری ارائه شود.

پرداخت کلیه اقساط حداکثر تا پایان مهلت مقرر، پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان، پرداخت به موقع حق بیمه کارکنان و معوقات حق بیمه، تشکیل مجمع عمومی برای انتخاب حسابرس و بازرس قانونی معتمد بورس ظرف مدت یک‌ماه، ‌تشکیل مجمع عمومی برای تصویب صورت‌های مالی از بدو واگذاری تاکنون، تشکیل مجمع عمومی برای انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید با توجه به انقضای مدت مدیران ظرف زمانی یک‌ماهه در دستورکار قرار گرفت.

پیش از این مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات گفته بود: بحث واگذاری شرکت‌های دولتی به صورت جدی در دیوان رسیدگی شده که پرونده هفت‌تپه از مهم‌ترین آن‌هاست اما نمی‌دانم دلیل اصرار دولت به ویژه وزارت اقتصاد بر فسخ نکردن این واگذاری چیست؟ سازمان بازرسی بررسی کرده و هیات مستشاری دیوان حکم داده است اما نمی‌دانم چرا اجرا نمی‌شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه شهرستان شوش در استان خوزستان در سال‌های گذشته همواره با حاشیه‌ها و مشکلات مربوط به آن در صدر خبرها قرار گرفته است. همانطور که نمایندگان مردم در مجلس و خبرگان رهبری عنوان کرده‌اند به نظر می‌رسد تنها راه نجات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و کارگران از این التهاب‌ها، خلع ید اسدبیگی است. خواسته به حقی که دولت باید به آن تن بدهد.

کد خبر 569598 برچسب‌ها استان خوزستان تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان تولید کنندگان کشت و صنعت هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده

دریافت 3 MB دریافت 878 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. ۵ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشند.

تصاویری از آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس و بخشی از صحبت های وزیر ورزش و جوانان را ببینید.

کد خبر 846933 منبع: ایرنا برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی ویژه ورزشی فوتبال ورزش باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟