Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گوترش با محکوم کردن شهرک سازی اسرائیل گفت که این فعالیت ها در چهار سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت: گسترش شهرک سازی و طرح های ساخت و ساز هنوز ادامه دارد و عملیات تخریب خانه های فلسطینیان و تسلط بر آنها از سوی مقام های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی در ۴ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوترش ادامه داد: این اقدام ها با قوانین بین المللی مغایرت دارد و چشم انداز ایجاد کشور فلسطین که قابل زندگی باشد را از بین می برد.

سازمان ملل متحد پیشتر در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد، چشم‌انداز راهکار دو کشوری (فلسطینی و یهودی) برای فلسطین همچنان دور از دسترس است.

 در بیانیه روز یکشنبه استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: همچنان مجموعه‌ای از عوامل از جمله گسترش شهرک‌های غیرقانونی، تشدید تخریب منازل، خشونت و ادامه فعالیت شبه نظامیان در مساله فلسطین نگران کننده است.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به منظور تاکید بر پایبندی بر حمایت از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مسلم آن، همکاری کند.

سخنگوی گوترش تأکید کرد که مسؤولیت بررسی فرصت‌ها برای بازگرداندن امید و ایجاد راه حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور بر دوش رهبران اسرائیل و فلسطین است.

پیش از این نیز الأزهر مصر در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی با تصویب قطعنامه ۱۸۱ به طرح تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و عبری رأی داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار واکنش سازمان های بین المللی به کشته شدن خبرنگار روس در حمله اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از سازمان های بین المللی می خواهد که کشته شدن «سمیون ارمین» خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا را محکوم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: ما قتل عمدی این روزنامه‌نگار را دلیل دیگری بر ماهیت تروریستی زشت رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم، رژیمی که در تعقیب کارکنان رسانه‌های روسی، خبرنگاران جنگی و شخصیت‌های عمومی است که از طریق گزارش ها و پیام های خود به دنبال باز کردن چشمان جامعه جهانی در مورد جنایاتی هستند، که نظامیان رژیم کی یف مرتکب می شوند.

زاخارووا تاکید کرد: روسیه از سازمان های بین المللی مربوطه و نهادهای حقوق بشری می خواهد که قتل وحشیانه یک خبرنگار روسی را محکوم کنند.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6083646

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی مسول قتل‌عام و دفن دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر غزه است
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • شورای امنیتِ کی؟
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه
  • کارشناسان بین‌المللی: ۸۰ درصد مدارس غزه تخریب شده‌اند