Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در بیستمین دوره لیگ برتر شروعی عجیب داشت و در هر چهار بازی امتیازات مهمی را به دلیل اشتباهات تاثیرگذار داوری از دست داد که در غیر این صورت می‌توانست در پایان هفته چهارم به جای آنکه با ۳ امتیاز در رده یازدهم قرار داشته باشد، حداقل ۶ امتیازی باشد.

اولین اشتباه تاثیرگذار علیه ذوب آهن در دقیقه ۹۷ دیدار این تیم مقابل فولاد در هفته اول رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سبزپوشان اصفهانی در آستانه پیروزی در اولین هفته مسابقات قرار داشتند، در آخرین ثانیه‌های بازی به جای اعلام خطای هند مهاجم فولاد پشت محوطه جریمه، با اعلام ضربه پنالتی به ضرر ذوب آهن بزرگترین تصمیم اشتباه داور صورت گرفت تا شاگردان رحمان رضایی پیروزی خانگی را با این سوت اشتباه با تساوی تعویض کرده و ۲ امتیاز حساس را از دست بدهند.

ذوب آهن در هفته دوم میهمان ماشین سازی تبریز بود و قبل از اتمام دقیقه یک، داور در تصمیمی جنجالی مدافع سبزپوشان را اخراج کرد تا آنها بیشتر از ۹۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر مقابل ماشین سازی بازی کنند.

این بازی در نهایت با تساوی یک-یک به پایان رسید و این تنها امتیازی است که ماشین سازی در چهار هفته ابتدایی فصل گرفته است. چه بسا در صورت عدم اخراج مدافع ذوب آهن، این دیدار با نتیجه دیگری به پایان می‌رسید.

بیشتر بخوانید: جزئیات برگزاری جام حذفی فوتبال ایران اعلام شد

با اینکه ذوب آهن در هفته سوم از تصمیمات داوری متضرر نشد، اما جنجالی‌ترین صحنه این فصل در دیدار این تیم مقابل پیکان رخ داد. در حالی که بازی با نتیجه مساوی یک-یک پیش می‌رفت، در آخرین دقایق بازی داور به اشتباه علیه ذوب آهن اعلام ضربه پنالتی کرد که بعد از اعتراض آنها و مشورتی که داور وسط از داور چهارم گرفت، این رای برگشت تا با تجدید نظر داور در رای خود، استثنائاً ذوبی ها در این هفته از داوری‌ها ضربه نخورند.

شاگردان رحمان رضایی در هفته چهارم هم از داوری‌ها متضرر شدند. در حالی که دیدار این تیم مقابل صنعت نفت تا دقیقه ۸۶ با تساوی بدون گل پیش می‌رفت، در این لحظه داور در صحنه‌ای کاملاً مشکوک به سود صنعت نفت اعلام پنالتی کرد که کاپیتان باتجربه این تیم طالب ریکانی با استفاده از این ضربه پنالتی سبب شکست خارج از خانه ذوبی‌ها را فراهم آورد تا این تیم از گرفتن حداقل یک امتیاز خارج از خانه محروم شود.

این آمار نشان می‌دهد در لیگ بیستم هیچ تیمی در چهار هفته ابتدایی به اندازه ذوب آهن از تصمیمات اشتباه داوران متضرر نشده و اگر جدولی در این خصوص تهیه شود، ذوبی‌ها صدرنشین جدول اشتباهات تاثیرگذار داوران خواهند بود.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لیگ برتر باشگاه ذوب آهن ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت دیدار حساس تیم‌های خیبر خرم‌آباد و دریا بابل که نتیجه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر داشت به بیژن حیدری سپرده شده بود تا این داور کارکشته بدون کوچکترین حرف و حدیثی سوت بازی را در دست بگیرد.

این دیدار که تا اینجای کار پرگل‌ترین مسابقه لیگ آزادگان جاری لقب گرفته بازی کم‌برخوردی نبود، اما حیدری در 2تایم حساس مسابقه تصمیمات سرنوشت‌سازی گرفت. او یک بار در دقیقه 75 با کارت قرمز، میلاد ابطحی بازیکن دریا را از زمین بازی اخراج کرد تا تیمی تا آن دقیقه در خانه حریف نتیجه تساوی را کسب کرده بود 10نفره شود. با این حال شاگردان سیدعباسی اسیر این اتفاق نشدند و با همین تعداد هم یک گل زیبا وارد دروازه کوروش ملکی کردند.

اما نکته حساس قضاوت حیدری در این مسابقه اعلام ضربه پنالتی به سود خیبر در دقایق تلف‌شده بازی بود؛ جایی که حمیدرضا طاهرخانی مهاجم ریزنقش خیبری‌ها در حین کنترل توپ در محوطه جریمه دریا نقش بر زمین شد و حیدری به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

گرچه در این صحنه میلاد جهانی بازیکن باتجربه شمالی‌ها قصد داشت به نشانه اعتراض به تصمیم داور، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد، اما داود سیدعباسی با فریادهایش این تصمیم را منع کرد تا ثابت کند سرمربی دریا به نظر داور برای اعلام این پنالتی احترام گذاشته است.

با این حال علی‌رغم اینکه خیبری‌ها معتقد بودند بیژن حیدری یک پنالتی در میانه بازی به سود آن‌ها نادیده گرفته است، اما در کل قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت تا اهمیت حضور داوران باتجربه در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول بیش از پیش آشکار شود.

عکس: رضا بیرانوند

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • سوت سرنوشت
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • عصبانیت جرارد پیکه: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ توپ از خط رد شد!