Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@20:36:31 GMT

محرز: درمان قطعی ایدز به زودی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۱۱۴

محرز: درمان قطعی ایدز به زودی می‌رسد

مینو محرز با اشاره به این که در بیماری‌های عفونی پیشگیری همیشه حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: در حال حاضر داروی قطعی بیماری ایدز مورد مطالعه است و به نظر می‌رسد که عملکرد موفقیت‌آمیز خواهد داشت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «روزنه» با موضوع بیماری ایذر، در ارتباط تلفنی با دکتر مینو محرز (رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و فوق متخصص بیماری‌های عفونی) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مینو محرز در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: بیماری ایذر درمان قطعی ندارد، اما می‌توان با دارو‌های مختلف این بیماری را تا حد بسیار زیادی کنترل کرد.

وی افزود: بسیاری از مبتلایان به بیماری ایدز می‌توانند همانند سایر افراد سالمِ جامعه زندگی عادی و بدون دغدغه داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران ادامه داد: در حال حاضر به واسطه پیشرفت‌های دارویی در بیماری ایذر، مبتلایان به این بیماری می‌توانند ازدواج کنند و روابط زناشویی داشته باشند و حتی تحت شرایط پزشکیِ خاص به فرزند‌آوری فکر کنند.

وی اضافه کرد: بیماری ایدز از طریق پدر به فرزند – نوزاد – انتقال پیدا نمی‌کند.

مینو محرز با اشاره به این که دارو‌های درمانی ایدز به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرند، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هزینه‌های درمانی بیماران ایدز را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به این که در بیماری‌های عفونی پیشگیری همیشه حرف اول را می‌زند، توضیح داد: برخی از دارو‌های درمانی بیماری‌های عفونی عوارض جانبی متعددی را برای بیماران ایجاد می‌کنند، اما پزشکان و سیستم‌های درمانی می‌توانند عوارض‌های دارویی را کنترل و مهار کنند.

این فوق متخصص بیماری‌های عفونی تاکید داشت: در حال حاضر داروی قطعی بیماری ایدز مورد مطالعه است و به نظر می‌رسد که عملکرد موفقیت‌آمیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: داروی قطعی بیماری ایدز به زودی توسط آمریکا و هلند به جهانیان عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایدز دارو بیماری ایدز داروی ایدز بیماری های عفونی بیماری ایدز مینو محرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد

تیمی از بیمارستان ملی پاراپلیگیکس(SESCAM) ، با همکاری محققان موسسه علوم مواد مادرید (ICMM-CSIC)، نشان دادند که چگونه دستگاه‌های کشت سلولی جدید مبتنی بر اکسید گرافن می‌توانند عملکرد ضد التهابی سلول‌های سرکوبگر میلوئید (MDSCS ) را حفظ کنند.این عملکرد می‌تواند هنگام جدا کردن سلول‌های ضدالتهابی برای درمان افراد مبتلا به بیماری اسکلروز بسیار مهم باشد.

دیگو کلمنته از محققان این پروژه می‌گوید: «برای کنترل التهاب در بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروز، سلول‌های سرکوبگر میلوئید باید حالت نابالغ خود را حفظ کنند. با این حال، هنگام استخراج از مغز استخوان و کشت در آزمایشگاه، آن ها به سرعت بالغ می‌شوند و با این کار توانایی فعالیت سرکوب‌کننده سیستم ایمنی خود را از دست می‌دهند. با این کار، این سلول‌ها برای درمان افراد مبتلا به این نوع بیماری عصبی مناسب نیستند.

در این پروژه محققان، دستگاه جدیدی بر اساس کشت سلولی ساختند که دارای پوششی از جنس ورق‌های اکسید گرافن احیا شده است. این دستگاه موجب می‌شود تا سلول‌های سرکوبگر میلوئید مغز استخوان که از حیوانات مبتلا به مولتیپل اسکلروز استخراج شده دارای شرایط بلوغ و فعالیت شبیه به سلول‌های اصلی در بدن باشد. این ابزار می‌تواند یک پشتیبان خوب برای استفاده در آینده در درمان سلولی برای مولتیپل اسکلروزیس باشد.»

در سال های اخیر نانوپزشکی به عنوان یک زمینه انقلابی برای توسعه برنامه‌های جدید پزشکی ظاهر شده است. در میان مهمترین نانومواد مورد بررسی برای کاربردهای زیست‌پزشکی، مشتقات گرافن در حال تبدیل شدن به گزینه‌امیدوارکننده برای مصارف تشخیصی و درمانی هستند. 

کونچی سرانو از محققان ICMM-CSIC این پروژه می‌گوید: «یکی دیگر از جنبه‌های جالب این تحقیق در تطبیق‌پذیری اکسید گرافن است. این کار به ما اجازه داده است تا نشان دهیم که اصلاح فیزیکوشیمیایی این نانومواد موجب می‌شود تا برخی ویژگی‌های بیولوژیکی ویژه و گاهی متضاد روی سلول‌های سرکوبگر میلوئید ایجاد شود.»

چنین مطالعه‌هایی در بخش اصلاح زیستی سلول‌های سرکوبگر میلوئید از طریق نانومواد مبتنی بر گرافن نشان می‌دهد که همه کاره بودن آن ها باعث می‌شود تا ابزارهای نانویی برای اصلاح سلول‌های سرکوبگر میلوئید در زمینه‌های مختلف پاتولوژیکی، مانند بیماری‌های خود ایمنی، مناسب شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور