Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان گفت: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۱۴ آذر ماه است. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در سه حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتآپ‌ها و واحدهای فناور برتر می‌توانند با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری خراسان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش قدس آنلاین،  نرگس خنده‌رو در خصوص برگزاری جشنواره برترین‌های هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: این جشنواره مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، استارتآپ‌ها و واحدهای فناور برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه با محوریت این سه موضوع برگزار می‌شود.  

وی افزود: این فراخوان برای تمام سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکزی که به نوعی با این قبیل شرکت‌ها در ارتباط هستند و همچنین شرکت‌های فعال در این راستا ارسال شده است. متقاضیان شرکت در این جشنواره تا ۱۴ آذر ماه می‌توانند مدارک خود را تکمیل کنند. پس از پایان مرحله ثبت نام وارد مرحله داوری خواهیم شد و در انتها در طی مراسم اختتامیه برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان در خصوص شرایط اختصاصی ثبت نام، ادامه داد: شرکت‌های استارتاپ بایستی هویت بصری داشته باشند و کمتر از دو سال از زمان ارائه خدمتشان نگذشته باشد. واحدهای فناور باتوجه به محل استقرار آن‌ها در مراکز رشد استان شناسایی می‌شوند. این شرکت‌های فناور باید در یکی از مراکز رشد استان که دارای مجوز وزارت علوم است عضو باشند. از تاریخ پذیرش این شرکت‌ها در مراکز رشد نیز باید کمتر از پنج سال گذشته باشد. شاخص مهم برای ارزیابی و ثبت نام برای شرکت‌های دانش بنیان این است که اسم تجاری آن شرکت داخل سایت معاونت علمی و فناوری وزارت علوم ثبت شده باشد.

خنده‌رو با اشاره به اینکه ما نیازمند پذیرش شرکت‌هایی در این جشنواره هستیم که اصطلاحا نوپا باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در ارزیابی شرکت‌ها با اهمیت است فعالیت آن‌ها از مهر ماه سال گذشته تا انتهای شهریور ماه سال جاری است و فعالیت‌های یک سال گذشته این شرکت‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.  

وی بیان کرد: در خصوص نحوه امتیازدهی و اولویت‌بندی برای انتخاب شرکت فناور برتر یکسری شاخص‌های کلی تعیین شده است. این شاخص‌ها شامل معیار سازمانی نیروی انسانی، معیار فناوری محصول و معیار شاخص‌های تجاری سازی می‌شود. مستندات دریافتی در این مسابقه نیز بر اساس همین معیارها است. برای مثال در بحث معیار نیروی انسانی، ما به بررسی تعداد نیروهای کاری با مدرک لیسانس به بالا و در بخش مستندات محصول به بررسی مجوزهای محصول و دانش فنی کاربرده شده در آن می‌پردازیم. همچنین در بحث تجاری سازی نیز به بررسی میزان فروش محصول فناور می‌پردازیم.

رئیس اداره هماهنگی مراکز فناوری و نوآوری خراسان تشریح کرد: افراد برای دریافت اطلاعات کامل این شاخص‌ها می‌توانند به سایت www.kstp.ir  مراجعه کنند. در این بخش علاوه بر امکان ثبت نام برای افراد با باز کردن بخش محورهای ثبت نام شاخص‌های با اهمیت را خواهند دید. اطلاعات و مستندات شرکت‌ها هرچه کامل‌تر باشد امتیاز بیشتری خواهند گرفت. تا به امروز ۲۰ شرکت در بخش واحدهای فناور نوپا و در بخش استارتآپ‌های برتر نیز ۲۰ شرکت ثبت نام کردند.  

احتمال تمدید جشنواره تا ۱۶ آذر ماه

وی گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره ۹ شرکت برگزیده و به تناسب امتیازهایشان در هر بخش انتخاب می‌شوند. این ۹ برگزیده از ۳ استارتآپ برتر، ۲ فناور برتر، ۲ دانش بنیان نوپا و ۲ دانش بنیان تولیدی تشکیل می‌شوند. با توجه به امتیازهای کسب شده توسط شرکت کنندگان، ممکن است این تقسیم بندی تغییر کند. مهلت ثبت نام درحال حاضر تا ۱۴ آذرماه است. ممکن است به علت تعطیلی‌های جاری در راستای قطع زنجیره کرونا این جشنواره یک هفته دیگر به تاخیر بیفتد و مجددا ثبت نام آن تا ۱۶ آذر تمدید شود.

ایجاد انگیزه برای فعالان حوزه پژوهش برای تجاری سازی پژوهش‌ها

خنده رو در خصوص ضرورت برگزاری این جشنواره در هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: هر ساله در هفته پژوهش و فناوری شاهد برگزاری این جشنواره هستیم. ترغیب جامعه به فعالیت در راستای تجاری سازی پژوهش‌ها و تبدیل آن‌ها به فناوری یکی از شاخص‌های مهمی است که هدف این فرآیند است. این جشنواره انگیزه‌ای برای افراد دیگری که در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند خواهد بود و آن‌ها را نسبت ایجاد استارتاپ و شرکت فناور متمایل می‌کند. هدف کلی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی انگیزه دادن، ترغیب و تشویق افراد جامعه است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هفته پژوهش هفته پژوهش و فناوری واحدهای فناور تجاری سازی فناور برتر دانش بنیان شرکت ها شاخص ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره امام رضا (ع) گام کوچکی در این زمینه برداریم.

سیدی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، افزود: در همین راستا درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد. طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی در ادامه به لزوم کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی و اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد و افزود: نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند. در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر دفتر شعر و ادبیات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز در داخل کشور برگزار می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی با هدف توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا در اشعار، برگزار می‌شوند.

کد خبر 6086246 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان