Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:13:44 GMT

روند صعودی طلای جهانی معکوس شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۲۹۴

روند صعودی طلای جهانی معکوس شد

خبرگزاری آریا - قیمت طلا پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، تحت تاثیر ابهامات نسبت به بسته محرک مالی آمریکا و پیشرفت ساخت واکسن کووید 19 در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 1810 دلار و 36 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از دو درصد صعود کرده بود که بزرگترین افزایش روزانه در حدود یک ماه گذشته بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1812 دلار و 60 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 2.1 درصد افزایش، در 1818 دلار و 90 سنت بسته شده بود.
طلا روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران تا مرز 1764 دلار و 29 سنت سقوط کرده بود که پایینترین قیمت از دوم ژوییه به این سو بود.
میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا اعلام کرد کنگره باید موج جدیدی از اقدامات محرک مالی را در لایحه بودجه 1.4 تریلیون دلاری لحاظ کند. همزمان مذاکرات درباره بسته محرک مالی میان استیون منوچین، وزیر خزانه داری و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه برگزار شد. گروهی از سناتورها و اعضای کنگره هم اقدامات محرک مالی کرونایی به ارزش 908 میلیارد دلار را پیشنهاد کردند.
به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، اندکی تردید نسبت به توافق سیاستمداران آمریکایی در خصوص اقدامات محرک مالی وجود ددارد و این مسئله باعث کاهش قیمت طلا شده است. اگرچه مذاکرات در مسیر درستی قرار دارد اما اقدامات حمایتی در آمریکا بسیار پایینتر از انتظارات بازار بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را کاهش داد، خبر آغاز واکسیناسیون میلیونها آمریکایی در برابر کووید 19 تا اواسط دسامبر از سوی مقامات این کشور بود.
به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، اگرچه خوش بینی به احیای اقتصادی ممکن است سرمایه گذاران را همچنان از طلا دور کند اما روند نزولی این فلز ارزشمند احتمالا محدود خواهد بود زیرا بازده واقعی منفی است و تحت تاثیر کمکهای مالی بیشتر ممکن است همچنان کاهش پیدا کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.5 درصد سقوط کرد و به 23 دلار و 65 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.2 درصد کاهش، در 988 دلار و 33 سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 2397 دلار و 10 سنت معامله شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای تحویل فوری درصد کاهش محرک مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد