Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها اوضاع برای مسلمانان در اتریش بسیار ناامن است چرا که در داخل کشور تحت ظلم و ستم قرار دارند و از لحاظ بین المللی هم از حمایت اندکی برخوردار هستند.

خبرگزاری شبستان: حمله تروریستی روز دوم نوامبر در وین که مانند همیشه به بهانه گسترش آزار و اذیت مسلمانان به پیروان اسلام نسبت داده شد موجب شد تا از آن تاریخ 30 رهبر اسلامی در این کشور شاهد حمله به خانه های خود و بازجویی از سوی پلیس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین پس از این حادثه غم انگیز دو مسجد در وین تعطیل شدند و دولت اتریش پیشنهاد ممنوعیت اسلام سیاسی را ارائه داد که قرار است ماه آینده در پارلمان مورد بررسی قرار بگیرد.

 

حمله به فعالان مسلمان و سازمان های اسلامی با وجود نبود شواهد مربوط به مشارکت و ارتباط آنها با اقدامات تروریستی صورت گرفته است.

 

این در حالی است که هدف قرار دادن جامعه بزرگ ترکیه برای مقامات اتریشی مسئله سازتر به نظر می رسد زیرا ممکن است با واکنش جدی تری روبرو شوند چرا که آنها از حمایت سیاسی خارجی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه برخوردار هستند.

 

اما برخلاف اوضاع در فرانسه به نظر می رسد آگاهی یا اطلاعات بسیار کمی در مورد آنچه در اتریش علیه مسلمانان و سازمان های اسلامی اتفاق می افتد ، وجود دارد .

 

حدود 700 هزار نفر از جمعیت تقریبا 8 میلیون نفری در اتریش را مسلمانان تشکیل می دهند که حدود 50 درصد آنها ترک هستند و همچنین جمعیت قابل توجهی از مسلمانان یوگسلاوی سابق در این کشور ساکن هستند.

 

اما با وجود بزرگ بودن جامعه مسلمانان در اتریش ، پیروان اسلام از نظر حضور نسبتا ضعیف سیاسی و رسانه ای در این کشور دارند و در پی یورش ها و تعطیلی مساجد مسلمانان نتوانستند صدای خود را به گوش مقامات برسانند.

 

«قانون اسلام» تصویب شده  در سال 2015 به طور موثر کنترل اسلام را به دست دولت اتریش داد.

 

این قانون به دولت این قدرت را می دهد که یک نهاد اسلامی منتخب خود برای نظارت بر جامعه مسلمانان تعیین کند.

 

در این شرایط دولت اتریش در سال های اخیر اقدامات متعددی را علیه مسلمانان انجام داده است.

 

در سال 2015 میلادی ، هنگامی که «سباستین کورتس» صدراعظم فعلی اتریش  وزیر اتریش در امور اروپا بود از قانونی حمایت کرد که بودجه خارجی مساجد و امامان در اتریش را ممنوع می کرد.

 

به گفته کورتس  این قانون بحث برانگیز  که سرانجام در پارلمان تصویب شد برای توسعه اسلام اروپایی بود.

 

 وی همچنین هدف دیگر از این اقدام را سرکوب اسلام سیاسی دانست.

 

در سال 2017 میلادی نیز دولت اتریش قانون جدیدی را وضع کرد که به موجب آن زنان مسلمان از پوشش کامل صورت در مکان های عمومی منع شدند.

 

بر این اساس مقرر شد زنان مسلمان که از برقع در اماکن عمومی استفاده می کنند 150 یورو جریمه شوند.

 

در سال 2019 میلادی نیز پارلمان اتریش قانونی را تصویب کرد که دختران در مدارس ابتدایی را از داشتن حجاب منع می کرد.

 

این قانون از طرف ائتلاف حاکم حزب محافظه کار خلق متعلق به صدراعظم اتریش و حزب راست افراطی آزادی (FPÖ) حمایت شد .

حالا صدراعظم راست گرا در نهایت می خواهد این قانون را در دانشگاه ها و موسسه های عمومی اجرایی کند .

در این شرایط اوضاع برای مسلمانان اتریش بسیار  ناامن است چرا که در داخل کشور تحت ظلم و ستم قرار دارند و از لحاظ بین المللی هم از حمایت اندکی برخوردار هستند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: فاشیسم ضد اسلامی اتریش دولت اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات اسراییل هیچ توجیهی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه گفت: امروزه شاهد کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه هستیم و این در حالی است که حکام کشورهای اسلامی در برابر این مسائل سکوت کرده‌اند.

امام جمعه لامرد تصریح کرد: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به افرادی که بی دفاع بوده و چندین ماه است که بچه‌های آنها از گرسنگی تلف می‌شوند و حمله به بیمارستان شفا با سکوت کشورها و جوامع اسلامی و مجامع بین‌المللی مواجه شده است.

وی افزود: حیا و غیرت کشورهای اسلامی کجا رفته است و اگر شورای کشورهای اسلامی کاری نکند قطعاً از بین خواهند رفت.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: همه امت اسلام در روز قدس نفرت خود را نسبت به اسرائیل غاصب به خوبی نشان خواهند داد.

امام جمعه لامرد در ادامه گفت: در سالروز عملیات رمضان هستیم و تعداد زیادی از جوانان این منطقه به شهادت رسیدند و به همین مناسبت در سوم مهرماه یادواره شهدا برپا خواهد شد و امید است بتوانیم راه و پیام شهدا را در این ایام به نحو شایسته در زندگی روزمره به کار گیریم.

وی در پایان گفت: متأسفانه وضعیت بدحجابی در خیابان‌های شهر نگران کننده است و حتی سگ گردانی هم مشاهده می‌شود و مسؤولین امر باید به اینگونه رفتارها طبق قانون برخورد کنند.

کد خبر 6064937

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال ترویج فحشاست
  • سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات اسراییل هیچ توجیهی ندارد
  • تاکیدامام جمعه بوکان بر هوشیاری و اتحاد مسلمانان دربرابر توطئه های دشمنان
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • امروز جمهوری اسلامی برترین تقدیر قبل از ظهور است
  • پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه نفوذ دشمن را از بین می‌برد
  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی