Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:21:15 GMT

فعالیت ۴۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۸۲۴

فعالیت ۴۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان شمالی

علی اصغر نودهی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی تعداد 43 موسسه فرهنگی قرآن و عترت مشغول به فعالیت هستند، گفت: موسسات قرآنی تا 20 آذر می توانند در سامانه ثبت اطلاعات موسسات ثبت نام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر نودهی، رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از پنجم آذرماه آغاز به کار کرده اند، گفت: موسسات قرآنی استان تا روز 20 آذرماه مهلت دارند که در سامانه   Qia.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir برای ثبت نام موسسات اقدام کنند.

وی ادامه داد:  در فاز نخست، تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود.


نودهی با اشاره به همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور  برای ارائه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به تدوین آئین‌نامه‌های جدید مشترک مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور و لزوم پایبندی به مفاد این آئین‌نامه‌ها، در این سامانه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز دریافت می‌شود تا مدیریت و نظارت بهتری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.


این مقام مسئول اظهار کرد: در فازهای بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد. 


وی خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت مؤسسات و پرداخت سرانه‌ها، فقط بر مبنای داده‌های این سامانه خواهد بود و از مؤسساتی که اطلاعات مربوطه را در این سامانه وارد نکنند در ثبت نام قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.


گفتنی است، ۴۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان شمالی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

معاون فرهنگی و هنری سپاه خراسان‌ شمالی گفت: پیرامون بیانات رهبر انقلاب نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، باقر حمیدی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت- در همایش تجلیل از منتخبین و فعالین فرهنگی بسیج خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی افزود: رزمایش انوار هدایت اولین رویدادی بود که برگزار شد؛ یازده هزار اثر در این رویداد به مرکز ارسال شد و خراسان‌شمالی رتبه اول این رزمایش را کسب کرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه خراسان‌شمالی ادامه داد: رویداد فتح قله‌ها در استان با ارسال هفت هزار اثر برگزار شد که از ۱۱۷ اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویداد امید ملت از دیگر برنامه‌های سپاه در زمینه روایتگری بود که ۱۸ هزار اثر از خراسان‌شمالی ارسال شد و استان رتبه دوم را در این رویداد کسب کرد.

وی گفت: رویداد شهید قدس با ۶۰ هزار اثر و کسب رتبه اول کشوری و همچنین رویداد ایران قوی با ثبت ۲۱۴ اثر و کسب رتبه اول کشوری از دیگر رویدادهای برگزار شده در ۱۴۰۲ بودند.

کد خبر 747239

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور