Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبدانان گفت: فرد متخلفی که پس از کشتار پرندگان، تصاویری از شکار غیرمجاز خود را تهیه و در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‎کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام،"احمد ایمانی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی انتشار عکس شکار 13قطعه تیهو و دراج در فضای مجازی که موجب خدشه دار شدن و تشویش اذهان عمومی شده بود، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آبدانان موفق به شناسایی و دستگیری فرد متخلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایمانی افزود: پرونده فرد متخلف به جرم شکار غیرمجاز 13قطعه تیهو و دراج جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان ارجاع شد.
وی ضمن تشکر از مقامات قضایی شهرستان آبدانان گفت: فرد متخلف به سبب انجام تخلف به پرداخت 42 میلیون ریال ضرر و زیان زیست محیطی ناشی از شکار غیرمجاز پرندگان شکار شده از جنبه عمومی جرم و همچنین تحمل 6ماه حبس تغزیری توسط مقامات قضایی محکوم شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست آبدان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون این دومین مورد از شناسایی و دستگیری متخلفینی است که پس از شکار غیر مجاز، تصاویر حیات وحش شکار شده را در فضای مجازی منتشر می کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرهنگ طاهری گفت: مأموارن انتظامی "یگان امداد" شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور فردوس به بشرویه به یک سواری ماکسیما مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به ایست مأموران از محل متواری شد.

وی افزود: مأموران با اقدامات پلیسی و اجرای طرح مهار، خودرو را متوقف و در بازرسی از خودرو و مسیر تردد شکارچیان، ۸ رأس لاشه قوچ کوهی به وزن ۸۸ کیلوگرم کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: در این خصوص ۳ نفر از شکارچیان که غیر بومی بوده و بصورت باندی اقدام به شکار غیر مجاز و انتقال لاشه‌های شکار به استان‌های دیگر می‌کردند دستگیر شدند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ طاهری افزود: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست برای حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر
  • دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه
  • نظارت و پایش‌های زیست محیطی در سبزوار افزایش یافت