Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:35:25 GMT

۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۱۹۳۴

۸۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای تهران، "حمید شاهرخ نیا" روز چهارشنبه، با بیان این مطلب اظهار کرد: همه امورهای  منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران با توجه به اهمیت این طرح می بایست در این بخش حداکثر توان خود را به کار گیرند، چنانچه تاکنون نیز با همت و پیگیری امورهای منابع آب، این تعداد حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون مسدود شده که بیشترین تعداد، مربوط به شهرستان‌های تهران و پردیس و شهریار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره‌برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و نظر به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح‌های سازه‌ای به طرح‌های پیشگیرانه مانند طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران امری ضروری است.

شاهرخ نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون،  ۲۰۸ عدد کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز دارای پروانه بهره برداری نصب شده است، تصریح کرد: هدف از این اقدام مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است؛ چرا که با نصب کنتورهای هوشمند در طول سال، میزان آب استحصالی هر چاه سنجش شده و در صورت اضافه برداشت هشدارهای لازم به بهره‌بردار داده می‌شود.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۴۷ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده که امور منابع آب دماوند با ثبت ۱۹ مورد توقیف دستگاه غیر مجاز عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است.

شاهرخ نیا در ادامه به انجام ۲۷ مورد عملیات تقلیل منصوبات چاه های مجاز توسط امور های منابع آب استان اشاره کرد و گفت:  با این اقدامات، از اضافه برداشت دو میلیون و ۵۱۸ هزار متر مکعب آب از سفره های آبی استان تهران جلوگیری به عمل آمد.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی ما است، افزود: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری، با همت هر چه بیشتر درهمه ارکان شرکت، مسائل مربوط به صیانت از منابع آب با جدیت بیش از پیش پیگیری شود.

شاهرخ نیا گفت: مقرر شده با  انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت های کنتورسازی در قالب تسهیلات، امکان نصب کنتورهای حجمی هوشمند آب و برق برای بهره‌برداران مهیا شود.

برچسب‌ها شهر تهران آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان تهران شهر تهران آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخبار کنکور تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای تهران شاهرخ نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها اظهار کرد: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، ۱۱ مورد ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد و ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف و سه مورد کشیدن منصوبات غیرمجاز انجام شد.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیرزمینی و سطحی عنوان کرد: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، بیان کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحد های صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه های صنعتی و ۹۹.۸ درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسوولان در حفاظت بیشتر از منابع آب، دو جلسه شورای حفاظت از منابع آب و چهار جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

حیدری با اشاره به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

کد خبر 6063198

دیگر خبرها

  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳