Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پیش از نشست مجازی با همتایانش در ناتو اظهارداشت که اعضای این ائتلاف با خروج نیروها از افغانستان نباید مذاکرات صلح این کشور را به مخاطره بیاندازند.

وزیر خارجه آلمان گفت: ما به عنوان شرکای ناتو می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کاهش بیشتر نیروها در افغانستان را در گرو شرایط شفاف قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خروج شتاب‌زده از افغانستان نیز تاکید کرد: برای حفاظت از آنچه که تاکنون به آن دست یافته‌ایم نباید هیچ اقدام عجولانه‌ای انجام دهیم.

ماس افزود: به همین دلیل است که ما از ائتلاف ناتو می‌خواهیم که بسیار دقیق بررسی کند که تا چه اندازه شرایط کاهش بیشتر نیروها فراهم شده تا از ارسال پیام اشتباه درباره روند صلح جلوگیری شود.

وزیر خارجه آلمان پیش از این نیز با  ابراز مخالفت از خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی از افغانستان گفته بود که این اقدام ممکن است روند مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را پیچیده کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

دبیر کل ناتو در جریان حضوری مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در لهستان اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در دیگر کشورهای عضو ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، این ائتلاف نظامی هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای در دیگر کشورهای عضو ندارد.

استولتنبرگ در جریان حضور مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در مقابل سربازان انگلیسی مستقر در لهستان، گفت: هیچ برنامه ای برای گسترش ترتیبات فعلی اشتراک هسته ای وجود ندارد.

روز دوشنبه، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا آماده است. هم دودا و هم مشاور امنیتی او قبلاً چنین ملاحظاتی را بیان کرده بودند. در لهستان، رئیس جمهور فرمانده کل ارتش است.

"آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد