Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال «تاج» داستان سلطنت ملکه «الیزابت» دوم انگلستان را در چند فصل به تصویر می‌کشد. فصل چهارم این سریال با حواشی زیادی همراه بوده و باعث اعتراض دولتمردان و برخی اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا شده است. خبرگزاری میزان _ روزنامه وطن‌امروز نوشت: شاید هنوز از نگاه برخی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های هالیوود و غرب از یک آزاداندیشی در پرداختن به موضوعات حساس برخوردار هستند تا در راستای حاشیه امنی که برای‌شان به وجود می‌آید، بی‌پروا به روایت داستان‌های مستند یا تاریخی بپردازند، اما حاشیه‌ای که بتازگی برای فصل چهارم سریال «تاج» محصول مشترک آمریکا و بریتانیا به وجود آمده است، باز هم ادعای آزاداندیشی سینمای هالیوود و غرب را به چالش کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     سریال نمایش خانگی «تاج» توسط پیتر مورگان نوشته و ساخته شده است. این مجموعه، توسط ۲ شرکت لفت بانک پیکچرز و سونی پیکچرز برای شبکه نتفلیکس تهیه شده است. «تاج»، داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم انگلستان را به تصویر می‌کشد. فصل اول این مجموعه، شامل ۱۰ قسمت یک ساعته است که ۴ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر و با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شد. پس از استقبال تماشاگران از این سریال و همچنین مورد ستایش قرار گرفتن از سوی منتقدان، فصل دوم این مجموعه بلافاصله سفارش داده شد و دسامبر ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و پس از آن فصل سوم هم تولید و پخش شد و در نهایت فصل چهارم مجموعه سریال نمایش خانگی «تاج» این روز‌ها در اوج شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان در قالب نمایش خانگی از سوی شبکه نتفلیکس منتشر شده است. سریال «تاج» زندگی ملکه الیزابت دوم را از زمان عروسی وی در سال ۱۹۴۷ تا به امروز نمایش می‌دهد. انتظار می‌رود این مجموعه تلویزیونی ۶۰ قسمت و بیش از ۶ فصل داشته باشد.     فصل چهارم سریال «تاج»، بازه تاریخی بین ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۰ را روایت می‌کند و در آن شاهد دوران نخست‌وزیری مارگارت تاچر و معرفی لیدی دایانا اسپنسر، همسر پرنس چارلز و مادر پرنس ویلیام و پرنس هری هستیم.   اتفاقات فصل چهارم سریال دهه ۸۰ میلادی را به تصویر می‌کشد که مارگارت تاچر نخست‌وزیر بریتانیا بود و در این دهه دایانا با شاهزاده چارلز ازدواج کرد که در این فصل شاهد نمایش مشکلات بین چارلز و دایانا هستیم. فصل چهارم سریال «تاج» از بازیگران شناخته‌شده‌ای بهره برده است که بر این اساس الیویا کلمن در نقش ملکه الیزابت دوم، توبیاس منزیس در نقش شاهزاده فیلیپ، جاش اوکانر در نقش شاهزاده چارلز، جیلین اندرسون در نقش مارگارت تاچر، اما کورین در نقش دایانا اسپنسر (پرنسس دایانا)، ارین دوهرتی در نقش شاهدخت آن، بن دنیلز در نقش لرد اسنودون، هلنا بونهام کارتر در نقش شاهدخت مارگارت، جیسون واتکینز در نقش هارولد ویلسون، امرالد فنل در نقش کامیلا پارکر بولز، ماریون بیلی در نقش ملکه الیزابت (ملکه مادر) و چارلز دنس در نقش لوئس مونتباتن، از جمله بازیگرانی هستند که در فصل چهارم سریال The Crown حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.     اما فصل چهارم سریال «تاج» بدون شک یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌های این سریال محسوب می‌شود؛ در این فصل پرداختن به زوایای پنهان روابط سیاستمداران دهه ۸۰ میلادی بریتانیا حسابی خبرساز شده است و اعتراض دولتمردان و برخی اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را به همراه داشته است. از جمله جنبه‌های بحث‌برانگیز این سریال می‌توان به زمان‌بندی رابطه پرنس چارلز و کامیلا پارکر بولز در زمان ازدواج چارلز با پرنسس دایانا و همچنین آزار‌های کلامی او نسبت به دایانا اشاره کرد.     اما وزیر فرهنگ بریتانیا به عنوان یک مسؤول رسمی در بریتانیا به حواشی فصل چهارم سریال «تاج» واکنش نشان داد و گفت: سازندگان سریال پربیننده «تاج» که درباره زندگی ملکه الیزابت و دیگر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا ساخته شده، باید به بینندگان بگویند که ماجرا‌هایی که می‌بینند، الزاما واقعیت نبوده و داستان است.     «اولیور دودن» گفت: سریال محبوب «تاج» محصول نتفلیکس باید در ابتدای هر قسمت سلب مسؤولیت داشته باشد و توضیح دهد که این فیلم بر اساس واقعیت نیست. این نمایش بر اساس زندگی خانواده سلطنتی انگلیس ساخته شده است، اما آخرین فصل آن در دهه ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد و بسیاری از شخصیت‌های اصلی هنوز زنده هستند.     اولیور دودن، وزیر فرهنگ بریتانیا تصریح کرد: این سریال همچون دیگر تولیدات تلویزیونی یک اثر داستانی زیباست و نتفلیکس باید اول شفاف‌سازی کند. من نگرانم که نسلی از بینندگان که در آن سال‌ها نبوده‌اند، ممکن است با دیدن این سریال، داستان را با واقعیت اشتباه بگیرند.     وی گفت قصد دارد این هفته به سازندگان سریال نامه بنویسد و نگرانی‌هایش را ابراز کند. آخرین فصل «تاج» پیش از قسمت‌های خاصی، هشدار درباره به تصویر کشیدن برخی اختلالات را نشان داده است.   وزیر فرهنگ بریتانیا تنها کسی نیست که خواستار شفاف‌سازی اتفاقات این سریال شده است؛ ارل اسپنسر برادر پرنسس دایانای فقید اخیرا هشدار داد که بینندگان نتفلیکس باید این فصل جدید را با در نظر گرفتن چند نکته تماشا کنند.     وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها معمولا به «تاج» به عنوان یک سریال واقعی نگاه می‌کنند و این در حالی است که در این فصل دایانا شخصیت اول آن است، ولی وی واقعی بودن رخداد‌های آن را تایید نمی‌کند. اسپنسر همچنین گفت به درخواستی از سوی تیم «تاج» برای فیلمبرداری در خانه اجدادی‌اش در نورثهمپتون‌شایر نه گفته است.     اسپنسر گفت: خیلی کمک می‌کرد اگر در ابتدای هر اپیزود این مسأله ذکر می‌شد که این سریال حقیقی نیست، اما بر پایه مجموعه‌ای از رخداد‌های واقعی ساخته شده است، چون آن موقع همه می‌فهمیدند که موضوع فقط ساختن درام است.     از سوی دیگر برخی دیگر از خانواده سلطنتی از این هم فراتر رفته و می‌گویند این سریال واقعیت را به صورت دقیق تصویر نکرده است. منابعی از قول خانواده سلطنتی نیز گفته‌اند که «پرنس چارلز» از تماشای فصل آخر این سریال امتناع ورزیده است.     همچنین یکی از چهره‌های ناشناس نزدیک به پرنس چارلز به دیلی میل گفت: بسیار شرورانه است که پیتر مورگان، نویسنده سریال به طور مشخص دارد از سرگرمی سبک‌سرانه برای پیش بردن یک هدف جمهوری‌خواهانه کاملا واضح استفاده می‌کند و مردم این را نمی‌بینند.     وی اضافه کرد مردم ظرف چند فصل اول به سریال جذب شدند و حالا دیگر نمی‌توانند ببینند چطور دارند گول می‌خورند. این یک پروپاگاندای بسیار پیچیده است.     اما یکی از نکات قابل توجه را «جنی باند» خبرنگار سابق خانواده سلطنتی گفته است: «می‌ترسم برخی بینندگان این سریال را به عنوان یک مستند قلمداد کنند». همین صحبت کوتاه «جنی باند» خود گواه بسیاری از مسایل است.     به هر حال انگار فشار‌ها و انتقاد‌های مسؤولان دولتی و حکومتی از سریال «تاج» در همین ابتدا تاثیر خود را گذاشته است به طوری که «پیتر مورگان» تهیه‌کننده سریال تاج در اظهارنظری کوتاه گفته است این سریال یک اثر خیالی خلاقانه است. این مسأله مقدمه یک عقب‌نشینی بزرگ از سوی سازندگان یکی از سریال‌های محبوب نتفلیکس محسوب می‌شود که بدون شک در ادامه این فشار‌ها شاهد عقب‌نشینی‌های بیشتری خواهیم بود و بار دیگر ادعای پوشالی آزاداندیشی در تولید آثار نمایشی غرب رسوا می‌شود و سازندگان سریال پس از ۴ فصل مجبورند اعلام کنند که داستان‌های این فیلم خیالی است. بیشتر بخوانید: داستان دختری که به یکباره ملکه می‌شود انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.       برچسب ها: سریال انگلستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سریال انگلستان فصل چهارم سریال خانواده سلطنتی ملکه الیزابت پرنس چارلز ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست

«ایران می‌تواند در هر زمان، دوباره به اسرائیل حمله کند سیاست بازدارندگی معروف اسرائیل، تکه‌تکه شده و اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل در هم شکسته است».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این تحلیل، ارزیابی روزنامه گاردین از حمله ایران به اسرائیل است. گاردین نوشت: انتقام‌جویی اسرائیل به طرز شگفت‌انگیزی محدود بود. ایران اهمیت حملات هوائی روز جمعه به یک پایگاه نظامی در نزدیکی اصفهان و سایر اهداف را به حداقل رساند و تأیید نکرد که این حملات از خارج از مرزهایش انجام شده است. همزمان مقام‌های اسرائیلی به طرز عجیبی سکوت کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که همه چیز میان دو طرف تمام شده. اگر درست باشد این یک درمان البته موقت است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از دفع موفقیت‌آمیز حمله هوائی بی‌سابقه و گسترده ایران به اسرائیل، از نخست‌وزیر این رژیم خواسته بود که غائله را تمام‌ شده فرض کند.

اما به نظر می‌رسد که در دی.ان.‌ای نتانیاهو چنین برخورد و رویکردی نهفته نیست و او به طور غریزی به زور متوسل می‌شود. در حالی که تندروهای اسرائیلی از نتانیاهو خواسته بودند واکنش جدی نشان دهد، اما شاید بتوان گفت که پاسخ روز جمعه او نشان داد حرف ایالات متحده اجرائی شده. البته کمک‌های حیاتی آمریکا در دفاع از اسرائیل در آخر هفته گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت.

احمقانه است اگر فرض کنیم این پایان کار است. خصومت درونی، سیاسی و ایدئولوژیک، هنوز دو دشمن را مقابل هم قرار داده است. می‌توان گفت که دو طرف جعبه پاندورای رویارویی را باز کرده‌اند. جنگ سایه‌ای که دو طرف سال‌ها به راه انداخته‌اند، برای همگان در معرض نور قرار گرفته است. اکنون ایران می‌تواند در هر زمان، مستقیم یا غیرمستقیم، دوباره به اسرائیل حمله کند.

بن‌بست اسرائیل و ایران به طور تفکیک‌ناپذیری با مناقشه فلسطین در هم تنیده است. اکنون غرب بیش از پیش بر سر دوراهی سختی قرار گرفته است. وزیر خارجه بریتانیا، عملاً رویکردی یکطرفه، اما با دو نمای بیرونی متفاوت را اتخاذ کرده است. او با تأخیر، اما به هرحال برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند که البته تاکنون ره به جایی نبرده است. یکی از دلایل این شکست ممکن است عدم‌تمایل دولت ریشی سوناک از استفاده از اهرم فروش تسلیحات بریتانیا به اسرائیل باشد. دلیل دیگر، امتناع کامرون از محکوم کردن حمله هوائی اول‌آوریل اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق است که منجر به ترور فرماندهان ارشد ایرانی شد.

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند این حمله ناقض قوانین بین‌المللی است. کامرون هفته گذشته اعتراف کرد که اگر کنسولگری بریتانیا به طور مشابه مورد حمله قرار گیرد، بریتانیا «پاسخ قاطعانه» نشان خواهد داد. اما او نمی‌توانست خود را متقاعد به اعتراف به اشتباه اسرائیل هم در این حمله بکند. این موضع پیش‌فرض طرفدار اسرائیل، نگرش بسیاری از دولت‌های غربی را مشخص می‌کند. صداها در مورد خطرات تشدید ناگهانی فراموش شد. ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و دیگران با هواپیماهای جنگی به منظور تکمیل دفاع موشکی پیشرفته، هماهنگ شدند.

وقتی به طور گسترده‌تری تحولات را از لنز برنده و بازنده ارزیابی می‌کنیم تشخیص جایی که اوکراین ایستاده، سخت نیست. آنها باز هم با ریاکاری و استاندارد دوگانه غرب روبه‌رو شده‌اند. آنها برای بیش از دو سال خواهان دریافت پوشش هوائی ناتو و دفاع موشکی مکفی در برابر حملات روسیه بودند، اما این اسرائیل بود که بلافاصله از چنین موهبتی برخوردار شد.

سیاست بازدارندگی معروف اسرائیل با حمله ایران، تکه‌تکه شده و اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل در هم شکسته است. در همین حال، بیش از ۱۳۰ گروگان در غزه باقی مانده‌اند، حماس شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد و نارضایتی‌ها از نتانیاهو در اسرائیل هم افزایش یافته است.

در مورد بایدن، او سرانجام پس از مدیریت نادرست بحران پس از ۷ اکتبر حالا در حال به دست آوردن چیزهایی است، اما تا پایان فاصله زیادی دارد. ایران معمای کلی بایدن در خاورمیانه را پیچیده‌تر می‌کند. بایدن از نظر سیاسی نمی‌تواند از اسرائیل فاصله بگیرد. اما رهبری نتانیاهو خطرناک و سمی است و می‌تواند کمپین انتخاباتی بایدن را به هم بزند. در هفته گذشته خاورمیانه از تنش وسیع و گسترده قسر در رفت. تاکنون، حریق پیش‌بینی‌شده در سطح منطقه شعله‌ور نشده است. به نظر می‌رسد که یک استدلال قوی ظهور پیدا کرده که می‌گوید حل مناقشه اسرائیل و فلسطین کلید حل سایر مسائل در منطقه خاورمیانه است. این پرونده، زمان، انرژی و منابع دیپلماتیک زیادی را جذب می‌کند؛ نظام بین‌الملل را مسموم می‌کند و توازن سیاست غرب را به هم می‌زند. این وضعیت به نفع بازیگرانی مانند ایران است. در جهان به‌هم‌پیوسته امروز، مخالفت کوته‌بینانه اسرائیلی‌ها با یک کشور مستقل فلسطینی به مشکلی برای همه تبدیل شده است.


دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا