Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کرمانشاه از پیشی گرفتن سرانه فضای آموزشی مدارس استان از میانگین کشوری، سه سال پس از زلزله ازگله خبر داد و گفت : در حالی که سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ مترمربع است، این عدد هم اکنون در کرمانشاه به ۶.۴۱ مترمربع رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : میانگین سرانه فضای آموزشی کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله غرب استان ۵.۷ مترمربع بود که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده این عدد هم اکنون با افزایش ۷۱ صدم مترمربعی به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

او ادامه داد: در حالی که ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه در زلزله آسیب دیده بود، با تلاش مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تاکنون تعداد ۲۶۲ پروژه با هزار و ۶۵ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان ساخته شده است.

نظری با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز پس از زلزله بزرگ استان در سه سال گذشته پا به پای دولت در عرصه مدرسه سازی نقش آفرینی کردند، گفت: از مجموع اعتباری که برای ساخت کلاس‌های درس در این سه سال در استان هزینه شده ۱۳۸ میلیارد تومان آن را خیرین متقبل شده‌اند که عدد بزرگی است و مابقی اعتبارات که ۱۶۳ میلیارد تومان است هم توسط دولت پرداخت شده است.

نظری افزود: در پی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت، با مشارکت خیرین و کمک دولت تلاش کردیم تا زلزله را به یک فرصت برای ساخت و ساز فضا‌های آموزشی در استان تبدیل کنیم که در این راستا موفق هم شدیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نوسازی مدارس فضای آموزشی سرانه آموزشی سرانه فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت خیرین برای توسعه فضای ورزشی در سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،  رشته تکواندو از رشته‌های فعال و برتر شهرستان سراوان است که  توانسته جایگاهی در استان داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • همت خیرین برای توسعه فضای ورزشی در سراوان
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • بهسازی و شاداب سازی ۱۵۰۰ کلاس درس کرمانشاه در طرح شهید عجمیان