Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد فیاض / شهردار منطقه ۱۸ :از ابتدای سال۹۹ با ابتکار مدیریت شهر تهران طرح‌هایی برای نخستین بار در محله‌ها کلید خورد که خیلی زود آثار و برکاتش نمایان شد.پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله‌ای این فرصت را برای شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه ایجاد کرد که در دل محله‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها به دنبال رفع مشکلات و کمبودهایی باشند که به‌طور مستقیم بر بهبود کیفیت و وضع زندگی و افزایش رضایتمندی ساکنان تأثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم اینکه در اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله‌ای هیچ‌گونه محدودیت و خط‌کشی وجود نداشت، بنابراین معاونان حوزه‌های مختلف شهرداری از جمله اجتماعی و فرهنگی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط‌زیست، معماری و شهرسازی، فنی و عمران و... با توجه به حیطه اختیارات و وظایف ذاتی خود به شناسایی مسائلی پرداختند که بتوانند این پروژه‌های خرد و کوچک‌مقیاس را برنامه‌ریزی و آن را وارد فاز اجرایی کنند.

شهروندان ساکن در منطقه۱۸ در چند ماه گذشته شاهد اجرای چندین پروژه کوچک‌مقیاس محله‌ای در اطراف محل سکونت خود بوده‌اند. راه‌اندازی مسیر رفت و برگشت دوچرخه‌سواری به طول ۳کیلومتر، کلنگ‌زنی ساخت بوستان شهدای مدافع سلامت، طرح «کلید به کلید» یا مسکن جایگزین برای مالکان خانه‌های فرسوده و معارض کوی زینبیه، تعیین تکلیف ساختمان‌ها و کارخانه‌های مزاحم و دارای رأی ماده ۱۰۰، پس از گذشت ۶۰ سال، اجرای طرح تعریض و عقب‌نشینی املاک معارض در بلوار شهیدان بهرامی، تخریب و پاکسازی سوله‌ها و کارگاه‌های تولیدی صنایع چوبی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی تقی‌آباد، جمع‌آوری کانکس‌های غیرمجاز حریم بزرگراه آزادگان تنها گوشه‌ای از زحمات مجموعه شهرداری منطقه۱۸ است که برای افزایش رفاه و آسایش ساکنان انجام شده و با لطف پروردگار و دعای خیر خانواده‌های معظم شهدا این مسیر خدمتگزاری همچنان تداوم پیدا می‌کند.

ناگفته نماند موفقیت شهرداری منطقه۱۸ و انتخاب شهردار ناحیه ۷ از بین ۱۲۲ ناحیه شهرداری تهران، به‌عنوان مدیر نمونه پایتخت، در جشنواره سالانه شهید رجایی نیز می‌تواند پشتوانه خوبی باشد برای برداشتن قدم‌های محکم‌تر در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن در این بخش از تهران.

کد خبر 569276 برچسب‌ها همشهری محله شهرداری شهردار منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهرداری شهردار منطقه ۱۸ کوچک مقیاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مجتبی جانی افزود: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی کودکان در محیط خیابان ممکن است خطراتی داشته باشد، احداث و استفاده از فضای پارک آموزش یکی از روش‌های امن آموزش برای کودکان است؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع آموزش در راستای ارتقای ایمنی فرهنگ عبور و مرور و ترافیک کودکان، احداث پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان در محوطه فرهنگسرای هادی آباد در حال اجرا است.   وی اضافه کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر و برخورداری از المان‌های شهری کوچک مقیاس برای کودکان ساخته می‌شود.    مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طراحی هندسی پروژه فوق انجام و فضا‌های مورد استفاده جانمایی شده است و پارک ترافیک مذکور دارای علائم راهنمایی و رانندگی، مسیر‌های دوچرخه و پیاده روی، مسیر‌های ماشین رو، ماشین‌های برقی و دوچرخه جهت استفاده کودکان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود