Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه طرح جامعی برای مراقبت، کنترل، قرنطینه افراد مبتلا به کرونا به صورت محله محور قرار است از ۱۵ آذر ماه در کشور با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و بسیج در کشور عملیاتی شود، گفت: یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تیم‌ها در قالب مراقبتی و نظارتی در محلات مستقر شده و افرادی که در این طرح قرار است فعالیت داشته باشند افراد با تجربه و تحصیل‌کرده بوده که به صورت بسیجی وارد طرح شده و در کنار همکاران شبکه بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح شناسایی و محصور کردن افراد مبتلا به کرونا در خانه‌ها است، گفت: تست سریع رایگان در این طرح پیش‌بینی شده است، افرادی که تشخیص داده شوند که مبتلا هستند اجازه تردد نداشته و اگر مبتلایان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح تخطی کنند مشمول جریمه شده و از خدمات دولتی محروم می‌شوند.

او افزود: طرح شهید سلیمانی با نگاه علمی در کشور برنامه‌ریزی شده و وقتی کادر بهداشت و درمان در این طرح محور قرار گرفته‌اند از اقدامات احساسی و مقطعی پرهیز شده است. پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان بیماران کرونایی ناصحی بیان اینکه بیمه سلامت در بخش کرونا هم ورود مناسبی داشته است، گفت: ۹۰ درصد هزینه درمانی افرادی که در مراکز درمانی بستری هستند و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را پرداخت کردیم.
او افزود: میانگین هزینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ۶ میلیون تومان است که ۴.۵ میلیون تومان آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

ناصحی گفت: به دلیل شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر آزمون وسع برای ارزیابی توانایی مالی افراد حذف شده، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در صورت بستری شدن در مراکز درمانی روی تخت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

او افزود: میزان اعتبارات هزینه شده این سازمان در ایام کرونا را حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده و این روند ادامه دارد و تلاش ما این است که پرداختی‌ها به روز باشد.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: درصد بالایی از مراکز ما در حال حاضر به نسخه نویسی الکترونیک متصل شده و حدود ۴۰ درصد در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک موفقیت داشتیم.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت کشور وزارت بهداشت بسیج مردمی کرونا ویروس بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری