Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بزرگترین و مرتفع‌ترین برج انتقال انرژی کشور برای اولین بار و به دست متخصصان جوان ایرانی در یک کارخانه تولید برج در اراک طراحی و ساخته شد.

این برج ۸۰ متر برای پتروشیمی دماوند در منطقه عسلویه ساخته شده که متناسب با کمبود فضا و به دلیل شرایط خاصه آب و هوایی عسلویه طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارسی مدیر عامل این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این برج ۸۰ متری در قالب ۱۲ قطعه ساخته شده و در محل پتروشیمی دماوند نصب می‌شود.

فارسی افزود: ساخت این برج بیش از یک سال طول کشیده و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمتر از یک ماه دیگر اتمام و قطعات پایانی برج راهی عسلویه می‌شود.

او با اشاره به اینکه این کارخانه در ۲ سال اخیر بیش از ۸ پروژه ملی را طراحی و اجرا کرده است اضافه کرد: ۳۰۰ کارگر و مهندس این کارخانه در این روز‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی مشغول کار و تولید هستند.

مرتفع‌ترین برج انتقال انرژی ایران در اراک به صورت ۱۲ قطعه ساخته شده و چند هرقطعه که ساخته می‌شود برای مقصد بارگیری می‌شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی دماوند ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی عیسی‌پور با اشاره به اینکه این پروژه برای نخستین بار با راندمان حداقل ۹۵ درصد و برچسب راندمان IE3 ساخته شده است، افزود: در این طرح از تعدادی الکتروموتور قدیمی نیروگاه رامین اهواز اندازه‌برداری و مدل‌سازی صورت گرفت و در ادامه طبق استانداردهای جهانی الکتروموتورهای نیروگاهی با رعایت پارامترهای مهم ابعادی، طراحی مجدد با هدف بهبود بازدهی الکتروموتورها انجام شد.

وی ادامه داد: پس از طراحی، تحلیل نرم‌افزاری و صحت‌سنجی پارامترهای مهم با استانداردهای جهانی، ساخت قالب و ریخته‌گری قطعات صورت گرفت. در نهایت در این پروژه اولین الکتروموتور نیروگاهی پربازده با پارامترهای الکتریکی و مکانیکی بهبود یافته از جمله توان مصرفی، گشتاور راه‌اندازی، گشتاور ماکزیمم و… طراحی و ساخته شده است.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فاز نخست این پروژه، الکتروموتور ۹۰ کیلووات سه هزار دور ۲ قطب با موفقیت ساخته و تحت تست قرار گرفت، اضافه کرد: از جمله مشخصات کلیدی این الکتروموتور، توان نامی ۹۰ کیلووات، الکتروموتور القایی ۳ فاز، ولتاژ نامی سه فاز ۴۰۰ ولت، ضریب توان حداقل ۸۶ درصد، راندمان ۹۵ درصد و برچسب انرژی IE3 است.

عیسی‌پور تاکید کرد: در طی چند روز آینده این الکتروموتور برای تست میدانی و راه‌اندازی FD Fan به نیروگاه رامین ارسال و تحت بار واقعی و شرایط محیطی قرار خواهد گرفت. همچنین بومی‌سازی الکتروموتور راندمان بالا ۹۰ کیلوواتی یک‌هزار و ۵۰۰ دور ۴ قطب نیز در دست اقدام و پیگیری است.

کد خبر 6080158 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • ◄ فیلم| مراحل ساخت اتوبوس هیدروژنی در کارخانه میلیارد دلاری تویوتا