Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اریا- دکتر برات از عوارض جبران ناپذیر تولد لاکچری برای سلامت مادر و نوزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل،دکتر شهناز برات متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه جلو انداختن و یا عقب انداختن زایمان جز ایجاد خطر برای مادر و جنین فایده دیگری ندارد، افزود: با تاخیر انداختن زایمان، ممکن است جفت پیر شود و جنین با کمبود اکسیژن مواجه شود و یا ممکن است عقب انداختن زایمان در مادرانی که قبلا سزارین داشته ‌اند، پارگی رحم را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص با تأکید بر اینکه اینگونه زایمان‌ها ظلم در حق کودکی است که قرار است متولد شود، اظهار کرد: اگر این زایمان بسیار زودتر انجام شود و قبل از زمان مناسب، تولد رخ دهد امکان اینکه ریه نوزاد کامل نشده باشد، وجود دارد و در واقع یک نوزاد نارس متولد شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این تصمیمات اشتباه به جز عوارض هیچ‌ چیز دیگری به همراه ندارد، بیان داشت: کم وزنی، نارس بودن ریه ‌ها و مشکلات تنفسی برخی از عوارض زایمان ‌های زود یا با تاخیر است که هم به نوزاد و هم به روح و روان خانواده ‌ها آسیب می‌ زند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عوارض جبران لاکچری سلامت مادر و نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران

«شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از داروهای خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی بویژه در سه ماه نخست می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آن ها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولاً زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳