Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم برزنونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات برای خرید هفت هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور، ۵۰۰ دستگاه کمباین و برخی ادوات کشاورزی اختصاص یافت.

وی افزود: با اضافه شدن این تعداد تراکتور و کمباین، تعداد ماشین آلات مکانیزه بخش کشاورزی گلستان به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید.

وی با یادآوری اینکه تا قبل از سال ۹۲ پرداخت تسهیلات نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی اندک بود ادامه داد: میانگین عمر ۴۰ درصد تراکتور و کمباین مورد استفاده کشاورزان گلستان کمتر از ۱۳ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزنونی ادامه داد: با توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، عملیات کاشت و برداشت بسیاری از محصولات زراعی و باغی و حتی سبزیجات استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود که تاثیر بسزایی در مدیریت زمان کشت و برداشت محصول، کاهش هزینه‌های تولید، جلوگیری از ریزش و ضایعات محصول و تحقق کشاورزی حفاظتی دارد.

کشاورزی حفاظتی شامل کشت بی خاک‌ورزی و کم خاک‌ورزی است که از فواید آن می توان به جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش هزینه های تولید و حفظ مواد آلی خاک اشاره کرد.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین از خودکفایی گلستان در ساخت انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی و باغی به جز تراکتور و کمباین خبر داد.

استان گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت از جایگاه ممتازی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

این استان شمالی در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد که از آن جمله می توان به سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنیه، توتون، پیله تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون اشاره کرد.

۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در ۶۶۷ هزار هکتار زمین مشغول فعالیت هستند و ۳۸ درصد اشتغال خالص استان به این بخش اختصاص دارد.

همچنین مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولیدات بخش کشاورزی این استان ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن و ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی آن نیز سه میلیون تن در سال است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون توسعه ایران گلستان پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون توسعه ایران گلستان وزارت جهاد کشاورزی مكانيزاسيون توسعه ایران گلستان اخبار کنکور کشاورزی گلستان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پرداخت ۵ هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن طی دو سال اخیر در گلستان خبر داد.

مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان صبح دوشنبه در مراسم شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آیین واگذاری  ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد که با حضور استاندار گلستان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعاً پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد.

وی بیان کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن نسبت به اخذ دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند و بانک‌های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه‌ داد: افراد معرفی شده باید با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۹ هزار و ۳۸۲ نفر متقاضی این تسهیلات بوده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۹ متقاضی حائز دریافت تسهیلات ودیعه مسکن بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان