Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد رفیعی با بیان اینکه گندم و جو از مهمترین محصولات زراعی شهرستان هستند، اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم و سطحی معادل چهار هزار و ۴۰۰ هکتار نیز زیر کشت جوی آبی و دیم رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد افزود: ارقام پیشگام، میهن و حیدری از مهمترین ارقام گندم آبی کشت شده در شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی و جوی آبی و دیم را متعلق به حومه شهرکرد عنوان کرد و بیان کرد: مرکز مرغملک نیز دارای بیشترین سطح کشت گندم دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد بیان کرد: استفاده کشاورزان از بذرهای اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع، مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و استفاده از ادوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تأثیرگذار تولید هستند.

کد خبر 5086379

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت گندم جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری شهرکرد ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران ترور دانشمندان هسته ای کرمانشاه بارش برف شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیر کشت غلات قرار گرفت

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مزارع غلات شهرستان میامی روزانه مورد پایش آفت سن غلات و سایر عوامل خسارت زا قرار می‌گیرند، تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی و تهیه و تدارک سموم توسط فروشندگی‌های سطح شهرستان انجام شده است.

وی افزود: بازدید از مزارع غلات شهرستان به منظور کنترل و مبارزه با آفت سن غلات به صورت روزانه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان میامی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اراضی زیر کشت غلات در این شهرستان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت غلات در این شهرستان در بخش کالپوش به میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و دیم است.

حسینی افزود: باتوجه به شروع ریزش سن مادری در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته، پایش مزارع از اوایل فروردین ماه آغاز و مبارزه با این آفت (سن مادری) از ۱۹ فروردین ماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در پنج هزار هکتار از مزارع گندم و ۴۷۲ هکتار از مزارع جو صورت گرفته است افزود: سطح مبارزه با شته در غلات این شهرستان در سطح یک هزار و ۳۴۰ هکتار انجام شده است.

کد خبر 6076679

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر
  • ۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیر کشت غلات قرار گرفت
  • خشکسالی کشاورزان را متضرر کرد/ کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در بوشهر
  • برداشت ۱۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر