Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه جوامع انسانی و صنعتی، فضولاتی را تولید می کنند. بخش مایع این فضولات یا فاضلاب، اساسا همان آب مصرفی جامعه است که در نتیجه کاربردهای مختلف آلوده شده و قابل استفاده نمی باشد. تصفیه فاضلاب فرآیند تبدیل فاضلاب یا پسابی است که به دلیل آلایندگی بالا، قابلیت استفاده مجدد را نداشته و بایستی تصفیه گردد و تبدیل به آبی شود که بتوان از آن استفاده مجدد کرده و یا بتوان بدون ایجاد خطر و صدمه به محیط زیست در محیط تخلیه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب یکی از اساسی ترین منابع برای ادامه حیات انسان ها و دیگر موجودات زنده می باشد. فاضلاب حاوی 95% آب می باشد، بنابراین تصفیه و بازچرخش آن میتواند به عنوان یک منبع آبی تلقی گردد. فاضلاب امروزه یکی از منابع ضروری و با ارزش جهت تامین آب به شمار می آید که با تصفیه آن می توان مشکلات ناشی از بحران کم آبی را تا حدودی حل نمود.

در این مقاله تصفیه فاضلاب از طریق تصفیه خانه مرکزی و یا 

انواع فاضلاب تولیدی

از نظر منابع تولید، فاضلاب را می توان ترکیبی از مایع یا فضولاتی دانست که از مناطق مسکونی ، اداری و تاسیسات تجاری و صنعتی تولید شده است. تصفیه فاضلاب فرآیندی است که در آن فاضلاب تولید شده در بخش صنعتی و خانگی که دارای میزان آلایندگی بالا، حاوی انواع میکروب های بیماریزا، مواد شیمیایی و سمی است را تصفیه و گندزدایی می کند و پساب تصفیه شده قابلیت استفاده مجدد و حتی قابلیت شرب را دارا است. از فاضلاب تصفیه شده جهت تغذیه آب های زیرزمینی، تخلیه به آب های سطحی، آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی و مقاصد دیگر استفاده می شود.

اهداف تصفیه فاضلاب

تخلیه فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست به دلیل سطح بالای آلودگی و عوامل بیماریزایی که در آن وجود دارد تهدیدی جدی برای سلامت انسان و محیط زیست می باشد. یک متر مکعب فاضلاب به راحتی می تواند 14 تا 20 متر مکعب آب را آلوده کرده و آن را برای مصارفی مانند آشامیدن، استحمام، تفریح و مصارف کشاورزی و صنعتی نامناسب کند. بنابراین تصفیه فاضلاب جهت حفظ سلامت و بهداشت انسان و جلوگیری از گسترش بیماری، حفظ بهداشت آب و حفاظت از محیط زیست امری ضروری تلقی می گردد.

روش های تصفیه فاضلاب

جهت تصفیه فاضلاب از روش های فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می شود که هریک شامل مراحل مختلفی می باشند. در زیر به اختصار مراحل تصفیه فاضلاب را شرح می دهیم.

1 تصفیه مقدماتی فاضلاب

تصفیه مقدماتی فاضلاب شامل مراحل آشغالگیری، دانه گیری و ته نشینی اولیه می باشد. هدف از تصفیه مقدماتی فاضلاب حذف مواد معلق است. مواد دانه ای و مواد جامد درشت که در فاضلاب است با عملیات آشغالگیری و ته نشینی از فاضلاب جداسازی می شود. در مرحله مقدماتی فاضلاب 55% از مواد معلق و 25% از مواد آلی فاضلاب حذف می شود.

2- تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب مهمترین مرحله از تصفیه فاضلاب می باشد، در تصفیه بیولوژیکی فاضلاب با بهره گیری از روش های نوین تصفیه فاضلاب مواد آلی، عوامل بیماریزا و مواد سمی موجود در فاضلاب تصفیه و حذف می شود. در این مرحله 95-90% مواد آلی و عوامل بیماریزا موجود در فاضلاب حذف می شود. در تصفیه بیولوژیکی با بهره گیری از میکروارگانیسم ها  مواد آلی موجود در فاضلاب تصفیه شده که با تبدیل آنها به لخته از فاضلاب جدا می شوند و فاضلاب تصفیه شده جهت تصفیه بیشتر به مراحل بعدی هدایت می شود.

3- تصفیه پیشرفته فاضلاب

پس از تصفیه بیولوژیکی، فاضلاب جهت تصفیه کامل و حذف تمام آلاینده های موجود و عوامل بیماریزا مورد تصفیه پیشرفته قرار می گیرد. در تصفیه پیشرفته جهت از بین بردن عوامل بیماریزا و میکروب های باقیمانده از واحد گندزدایی استفاده می شود. فرآیندهای حذف نیتروژن و فسفر، روش های تبادل یونی، روش های غشایی و استفاده از جاذب های کربنی در این مرحله قرار دارند.

فاضلاب با پشت سر گذاشتن مراحل فوق تصفیه شده و پساب تصفیه شده را بدون نگرانی برای سلامت انسان و محیط زیست می توان مورد استفاده قرار داد. جهت تصفیه کامل و حذف مواد محلول موجود در فاضلاب و در مواقعی که بخواهیم از پساب تصفیه شده در مصارف شرب و یا مصارف صنعتی استفاده کرد، می توان از سیستم اسمز معکوس استفاده کرد. پساب خروجی از تصفیه خانه که کلیه مراحل تصفیه را بهه درستی طی کرده است و آلاینده های آن تا حدود زیادی حذف شده اند، پس از مراحل فیلتراسیون، جهت تصفیه نهایی وارد سیستم اسمز معکوس می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب

برای تصفیه فاضلاب بایستی از تصفیه خانه مرکزی و یا پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کرد. فاضلاب تولیدی در بخش خانگی و صنعتی پس از انتقال به تصفیه خانه، مورد تصفیه قرار می گیرد. بر روی فاضلاب کلیه مراحل فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی در تصفیه خانه فاضلاب انجام می شود و پساب تصفیه شده به محیط زیست تخلیه می شود. در مواردی که امکان جمع آوری فاضلاب و ساخت تصفیه خانه مرکزی وجود ندارد از پکیج های تصفیه فاضلاب برای تصفیه استفاده می شود. پکیج تصفیه فاضلاب محفظه های پورتابل و قابل حمل می باشند که تمامی واحد ها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب را دارا می باشد.

 از پکیج های تصفیه فاضلاب به منظور تصفیه انواع فاضلاب های انسانی، بهداشتی، صنعتی و فاضلاب بیمارستان استفاده می شود. پساب تصفیه شده توسط پکیج تصفیه فاضلاب را می توان بدون نگرانی و مخاطرات محیط زیستی جهت کشاورزی و آبیاری فضای سبز، تخلیه به آب های سطحی و چاه جاذب استفاده کرد. در مناطقی که دسترسی به منابع آبی محدود است می توان پساب تصفیه شده را با سیستم اسمز معکوس به صورت کامل تصفیه کرد و جهت مصارف انسانی و صنعتی مورد استفاده قرار داد.

پکیج های تصفیه فاضلاب شرکت پاکان پالایش البرز با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینه علم مهندسی تصفیه فاضلاب و همچنین تجربۀ چندین ساله خود در زمینه تولید، ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب  در حال حاضر توانسته است با وجود بسترهای لازم از قبیل کارخانه مجهز و واحد های خدمات پس از فروش و خدمات فنی، به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکت ها در زمینه مهندسی آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شود.

تماس با شرکت تصفیه آب و فاضلاب پاکان پالایش

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شرکت پاکان پالایش البرز اینجا را کلیک کنید و یا با کارشناسانَ این شرکت تماس حاصل نمایید:

آدرس شرکت تصفیه آب و فاضلاب پاکان پالایش: آدرس دفتر مرکزی کرج، میدان سپاه، بلوار علامه جعفری

وب سایت شرکت پاکان پالایش:https://pakan-palayesh.com

☎ تلفن

02632714659

02632715944

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پکیج تصفیه فاضلاب پکیج تصفیه فاضلاب تصفیه فاضلاب تصفیه بیولوژیکی موجود در فاضلاب استفاده می شود پساب تصفیه شده فاضلاب تصفیه تصفیه خانه محیط زیست جهت تصفیه مواد آلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران

                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی افزود: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • سالم‌سازی هوای پاک محیط با پلاسمای سرد
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • روش لجن فعال با هوادهی گسترده در تصفیه فاضلاب