Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:25:20 GMT

قانون اساسی ایران از مترقی ترین قوانین در جهان است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۴۶۸۹

قانون اساسی ایران از مترقی ترین قوانین در جهان است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب گفت: قانون اساسی کشور یکی از مترقی ترین قوانین در جهان است که لازم است همه آن را تمکین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به آرای عمومی گذاشته شد و به تصویب رسید و می توان گفت که قانون اساسی تجسم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قانون اساسی منشور رسمی انقلاب و کشور است و تمام اموراتی که برای اداره کشور لازم است در این منشور آمده است.

 امام جمعه شهرستان تصریح کرد: قانون اساسی یک میثاق بزرگ ملی و دینی در کشور است که می توان گفت از مترقی ترین قوانین اساسی در دنیا است.

حجت الاسلام فاطمی نسب احترام به قانون را وظیفه همگان دانسته و تاکید کرد: تمکین به قانون اساسی وظیفه همه است و هرکس در هرمقام و منصبی باید به قانون اساسی احترام گذاشته و آنرا اجرا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • قانون نانوشته!
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران