Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها - مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان سالانه با تولید ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس و ۱۵۰ میلیارد تومان درآمدزایی در این زمینه دارد. - اخبار استانها -

مجید پاکاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، سطح زیرکشت گل نرگس در استان فارس را 520 هکتار اعلام کرد که 150 هکتار از نرگس‌زار‌ها دیم و مابقی آبی است اظهار داشت: استان فارس سالانه با تولید 300 میلیون شاخه گل نرگس 150 میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت گل نرگس در استان از آبان‌ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد، بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس را مربوط به شهرستان‌های خفر جهرم با 300 هکتار کشت آبی و کازرون با 170 هکتار نرگس دیم دانست.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس رتبه نخست تولید گل نرگس در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: استان فارس دارای انواع نرگس شیپوری، بوقی، شیراز، پُر پَر، هزار پَر و شهلا، نرگس مسکین، نروک یا پنجه گربه‌ای است.

پاکاری افزود: نرگس در استان فارس به شکل دیم و آبی کشت می‌شود و بیشتر نرگس‌زار‌های کازرون دیم است.

روایت تسنیم از مشکلات نرگس‌کاران خراسان جنوبی؛ گل‌های نرگس امسال هم بیمه نمی‌شودتولید گل نرگس فرصتی برای جوانان تحصیلکرده ایلامیبرداشت سالانه 300 میلیون شاخه نرگس در فارس/ رکورددار تولید گل نرگس در ایران واحد فرآوری نداردوی با بیان اینکه بازار گل نرگس عمدتا گل‌فروشی‌های استان و بازار گل تهران است، بیان کرد: گل نرگس استان فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس به خواص گل نرگس اشاره کرد و گفت: کمک به درمان سرماخوردگی، افسردگی و غیره از جمله ویژگی‎های درمانی گل نرگس است، همچنین عطر گل نرگس ضدعفونی‌کننده هوا و برای بیماران اعصاب و روان آرامش‌بخش است.

وی گفت: با تشکیل انجمن ملی گل نرگس کشور که ریاست آن به‌ عهده یک نرگس کار خفری است بحث فرآوری و استخراج اسانس در دستور کار انجمن با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و وزارت متبوع است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس در پایان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گل نرگس از 150 هزار تومان شروع شده و در پیک برداشت به 40 هزار تومان هم می‌رسد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی در گرمسار ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ابراز داشت: برای این تولید و سرمایه گذاری نیز هیچ محدودیت و سقفی نیست.

وی ضمن بیان اینکه دو وزارتخانه نیرو و جهاد باید مشکلات موجود بخش کشاورزی را حل کنند، افزود: نباید این چالش‌ها بر سر بستن سهم آب چاه کشاورزی خالی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه صدور مجوز واردات مشروط به خرید محصولات داخلی است، ابراز داشت: این نکته به تاجران نیز گفته شد که با کمک گرفتن از صنایع تبدیلی بتوانند به تحقق این مهم کمک کنند.

نیکبخت ضمن بیان اینکه جهش تولید نیازمند دست به دست هم دادن مردم و بخش دولتی است، تصریح کرد: باید موانع موجود را برداشت و اجازه ندهیم بن بست‌ها باقی بماند.

وی ضمن بیان اینکه انجام صادرات به آموزش تولید کنندگان نیز نیاز دارد، افزود: گره خوردگی تولید و صادرات باید به این نحو باشد که بخشی از تولید برای تازه خوری و قسمت دیگر برای صادرات منظور شود.

کد خبر 6082082

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی