Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از تامین منابع مالی برای خرید و نصب ۶۰ درصد از تجهیزات پیشرفته پایانه فرودگاهی کیش خبر داد و گفت:با نظارت دقیق شرکت تخصصی روند مهندسی خرید و نصب تجهیزات سیستم "bhs" یا انتقال هوشمند بار مسافر در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش آغاز شده تا این جزیره بتواند برای نخستین بار در کشور از این سیستم " در انتقال بار پروازهای داخلی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در حال حاضر تنها فرودگاه بین المللی امام خمینی در بخش پروازهای خارجی از این سیستم استفاده می کند گفت: سیستم BHS یا انتقال بار مسافر، مجموعه تجهیزات دریافت بار پس از توزین و برچسب ( تگ بار) است که با تجهیزات هوشمند بر مبنای ظرفیت و حجم مسافر و تعداد میزهای پذیرش ( cheek in )و تعداد پرواز در حال پذیرش مسافر، روند شناسایی مقصد بر اساس بارکد( تگ) و هدایت و انتقال بار به سمت درگاه خروجی و تحویل به ترولی حامل جهت انتقال به هواپیما را بر اساس استانداردهای بین المللی و کلاس فرودگاه و در زمان استاندارد، انجام می دهد.

وی افزود: بخش سخت افزاری سیستم، بر اساس مبانی طرح تعداد پروازهای در حال پذیرش مسافر و زمان نرمال انتقال بار( تعداد چمدان ها ) طراحی می شود.

بخش نرم افزاری نیز بر اساس کلاس تجهیزات و سیستم bhs ( اتوماتیک، نیمه اتوماتیک ) و قابلیت سیستم های فرودگاهی نظیر Qute یکپارچه، bms، و هدایت تمام اتوماتیک ( بارکدخوان)، رهگیری، شناسایی، هدایت بار غیر مجاز و یا بار غیرقابل شناسایی، طراحی و اجرا می شود.

پورزادی "مساحت، زیر بنا و ساختارهای معماری" طرح پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش را به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه در سطح کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تمام تلاش ما بر این است که این مجموعه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که زیربنای کل این طرح ۴۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که در آن سه هکتار فضای سبز، ۳ هکتار معابر و آسفالت و ۶۰۰ پارکینگ پیش بینی شده است افزود: ساخت این مجموعه در تراز های منفی هشتاد سانتیمتر شامل فضاهای بارانداز ،تراز همکف شامل سالن عمومی و فضاهای سرویس دهنده به مسافر و انتقال با ر و تاسیسات، تراز ۲/۸۵ شامل فضاهای اداری و پشتیبانی در چهار بلوک، راهرو arrival با اختلاف تراز جزئی، تراز ۳/۲۰ شامل فضاهای اداری و پشتیبانی در چهار بلوک، راهروarrival با اختلاف تراز جزیی، تراز ۶/۳۵ شامل فضاهای ترانزیت و گیت های بازرسی و departure، تراز ۱۱/۲۰ شامل فضاهای clp و رستوران و برخی از فضاهای پشتیبان است.

سعید پورزادی با اشاره به این که در آغاز روند ساخت ظرفیت پذیرش در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۳ میلیون مسافر در سال پیش بینی شده بود گفت: با اعمال تغییرات عمرانی این ظرفیت به ۶ میلیون مسافر در سال افزایش یافته است.

شایان ذکر است پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر در سال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 5086482

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش فرودگاه کیش پروژه عمرانی ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران ترور دانشمندان هسته ای کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر بارش برف گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات فرودگاه بین المللی کیش شامل فضاهای انتقال بار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پایانه شرق بین دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: اقدامات سازه‌ای و معماری این پروژه به اتمام رسیده و خرید تجهیزات باقی مانده بود که به دلیل عدم تخصیص منابع خریداری نشده بود. با توجه به وعده‌هایی که مبنی بر اختصاص منابع و خرید و نصب تجهیزات داده شده، این امکانات در حال تأمین است و تا دو ماه آینده فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مشکل توقف کار نصب تجهیزات بود که هم اکنون در حال انجام است، یادآور شد: فراخوان تعاونی‌های مستقر در پایانه شرق سابق صورت گرفته که تا اواخر خردادماه به پایانه جدید منتقل شده و پارتیشن‌بندی آن انجام شود.

جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعاونی‌ها نسبت به جابجایی استقبال کرده اند، تصریح کرد: پایانه سابق با راه‌اندازی پایانه جدید جمع‌آوری خواهد شد و تغییر کاربری خواهد داد.

آقامیری ادامه داد: پارتیشن‌بندی با اولویت تعاونی‌های پایانه سابق صورت می‌گیرد و فضای مازاد به تعاونی‌های جدید اختصاص خواهد یافت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ساختمان‌ها و تجهیزات پایانه سابق جمع‌آوری می‌شود و تغییر کابری خواهد داد تا تجمع اتوبوس و تاکسی را در آن محل شاهد نباشیم و فضای معبر باز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • جمع آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه
  • جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه
  • خداحافظی با پایانه شرق در تهران
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر در خوزستان
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • رشد ۴۱ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی خوزستان