Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه هیوندای موتور، پلتفرم جدیدی را رونمایی کرده است که به عنوان ستون فقرات برای وسایل نقلیه الکتریکی نسل بعدی خود، اعم از سدان یا نوع دیگر خودرو‌ها عمل خواهد کرد.

پلت فرم الکتریکی جدید این شرکت دارای مزایای عملکردی نسبت به معماری موجود خودرویی است که برای موتور‌های احتراق داخلی طراحی شده است و همچنین توسعه و تولید خودرو را ساده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته هیوندای، وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEV) ساخته شده روی پلت فرم E-GMP فراتر از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک باتری کامل طی می‌کنند و توانایی شارژ حداکثر ۸۰ درصد ظرف ۱۸ دقیقه را ارائه می‌دهند. در همین حال، مدل‌های با کارایی بالا این پلتفرم در کمتر از ۳.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) شتاب می‌گیرند و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت (۱۶۱ مایل در ساعت) را دارند.

کنترل پذیری و ثبات بهبود یافته نیز به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، نتیجه این سیستم عامل جدید است. این نتیجه هم نیز به علت مکان مناسب موتور‌های الکتریکی و نصب باتری در زیر کف که فضای بیشتری را در کابین باز می‌کند، ایجاد شده است. تنظیمات چرخ عقب و چهار چرخ متحرک نیز برای خودرو‌های ساخته شده روی این پلتفرم در دسترس خواهد بود.

هیوندای با سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های خود در اوایل سال جاری، که هر دو در حال تولید شاسی و پلتفرم برای خودرو‌های الکتریکی از انواع مختلف هستند، برخی از اقدامات قابل توجه را انجام داده است.

مشخص نیست که تخصص این استارتاپ‌ها چقدر در توسعه E-GMP تأثیرگذار است، اما هیوندای گفته است که امیدوار است با استفاده از یک پلت فرم جهانی برای سری EV خود، تولید را ساده‌تر و ارزان‌تر کند.

بیشتر بخوانید

فناوری جدید گوگل مپ با هدف کاهش گسترش ویروس کرونا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی الکتریکی استارتاپ وسایل نقلیه الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

عباس علی آبادی از بازبینی آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

دیگر خبرها

  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد