Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@10:26:41 GMT

توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه های دولتی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۵۷۷۰

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا و قیمت آن در داروخانه‌های دولتی و منتخب خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حیدر محمدی مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از توزیع واکسن آنفلوانزا و قیمت آن در داروخانه‌ها خبر داد و گفت:‌محموله جدید واکسن آنفلوانزا با ارز نیمایی وارد شده است و قیمت آن برای مصرف کننده ۱۹۲ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدی گفت: واکسن‌های آنفلوانزا در داروخانه‌های منتخب و دولتی سراسر کشور توزیع شده است.

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد:‌همه گروه‌های سنی می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های دولتی و منتخب نسبت به دریافت واکسن با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی در سامانه تی تک اقدام کنند.

محمدی بیان کرد: واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های منتخب شهر تهران از جمله ۱۳ آبان، ۲۹ فروردین، ۲۲ بهمن، ایثار، شهید کاظمی، هلال احمر مرکزی و شماره ۲ و هلال احمر شهرری موجود است. برچسب ها: واکسن ، آنفلوانزا ، داروخانه دولتی ، توزیع واکسن ، هلال احمر ، وزارت بهداشت ، سازمان غذا و دارو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن آنفلوانزا داروخانه دولتی توزیع واکسن هلال احمر وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو واکسن آنفلوانزا توزیع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که آئین‌نامه توزیع اینترنتی دارو باید ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، حفظ امنیت داده‌ها و حذف بسترهای فسادزا باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، اعضای انجمن داروسازان تهران به منظور بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیرامون فروش اینترنتی دارو و پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو با رئیس کل سازمان نظام پزشکی دیدار کردند.

در این جلسه اعضای انجمن داروسازان تهران نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آئین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند و در ادامه نمایندگان جامعه داروسازی با مطرح کردن خواسته‌های خود مبنی بر رفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات شدند.

عمده‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه، شتاب زدگی در تدوین آئین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیماران در پیش‌نویس تدوین شده برای توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیرساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه‌ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

رئیس زاده از نایب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آئین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین کشوری را ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذی‌ربط جهت اصلاح آئین نامه فروش اینترنتی دارو ارجاع شود.

کد خبر 746888

دیگر خبرها

  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • زمان ابلاغ آیین نامه جدید توزیع برخط دارو
  • آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود
  • 5 داروخانه منتخب بیماران اوتیسم در هرمزگان
  • داروخانه‌های منتخب برای ارایه خدمات دارویی به بیماران اوتیسم
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود