Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که به گفته نشریه «فیگارو»، نقشه اقتصادی که دولت پاریس برای بیروت کشیده بود دیگر به پایان رسیده، اما به‌نظر می‌رسد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هنوز تمایلی به دست کشیدن از دخالت در امور داخلی لبنان ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) ضمن لازم دانستن ممیزی بانک مرکزی لبنان گفت تا زمانی که دولتی در بیروت نباشد، هیچ حمایت مالی بین‌المللی نیز به این کشور اعطا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی اظهاراتی پیش از برگزاری نشست مجازی «گروه حمایت» برای ارزیابی وضعیت انسانی در لبنان، اظهار داشت: «برای قرض یا وام دادن، باید [به طرف مقابل] اعتماد داشته باشید، و در آنجا (لبنان) اعتماد وجود ندارد».

بر این اساس، این مقام که خواست نامش فاش نشود، با لحنی تهدیدآمیز افزود: «تا زمانی که دولت معتبری در (لبنان) نباشد، وضعیت به همین شکل خواهد ماند. آنها هیچ اقدامی برای اجرای نقشه‌راه فرانسه جهت کمک به این کشور انجام نداده‌اند».

وی ادعا کرد: «اطلاعاتی که داریم نشان می‌دهد وضعیت [لبنان] در حال وخیم‌ترشدن است و به سمت مشکلات بدتری می‌رود. این وضعیت، حسابرسی و ممیزی واقعی [از بانک مرکزی لبنان] را بیش از گذشته ضروری کرده است».

به نوشته رویترز، این مقام فرانسوی همچنین گفت که قدرت‌های جهانی به اعمال فشار سیاسی بر سیاستمداران لبنانی ادامه می‌دهند، اما هیچ توضیحی درباره اینکه این فشار به چه شکلی غیر از تحریم‌های آمریکا بر لبنان، خود را نشان می‌دهد، ارائه نکرد.

وی درباره تحریم‌های آمریکا نیز اظهار داشت: «آنها هیچ چیزی را در عرصه میدانی تغییر نداده‌اند. ما باید به اعمال کارزار فشار سیاسی عمومی ادامه دهیم و همزمان از مردم [لبنان] حمایت کنیم».

ادعاهای این مقام فرانسوی در حالی است که نشریه «فیگارو» صبح امروز در یادداشتی با تیتر «ابتکار فرانسه در لبنان به بن‌بست رسید»، تحلیل کرد: «با گذشت چهار ماه از این تحرک دیپلماسی ماکرون، همه امور به بن‌بست رسیده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان فرانسه امانوئل ماکرون کابینه لبنان ریاست جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس

به گزارش خبرآنلاین ،شیرینی فرانسه در صفحه مجازی خود از رفع پلمپ شدن این شیرینی فرو خبر داد.

پیشتر در پی پلمب برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها، شیرینی فرانسه تهران نیز پلمب شده بود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898780

دیگر خبرها

  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد