Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، روز سه‌شنبه (۱۱ آذرماه) در نشست توسعه صنعت پتروشیمی اعلام کرد که تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی سالانه حدود چهار درصد رشد می‌کند، در حالی که رشد سالانه تقاضای جهانی برای نفت تنها یک درصد است.

وی افزود: این مسئله بسیار امیدوارکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود میانگین رشد سالانه تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی نزدیک به چهار درصد باشد. در پنج سال آینده، میانگین رشد تقاضای جهانی برای نفت خام یک درصد خواهد بود.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد صنعت پتروشیمی روسیه ظرفیت رشد عظیمی دارد و خواستار ارتقای فرآورده‌های پتروشیمی روسیه در داخل و خارج از این کشور شد.

پوتین گفت: برای این منظور، پروژه‌های کلانی با سرمایه‌گذاری مجموع حدود ۵ تریلیون روبل (۶۶ میلیارد دلار) باید در این صنعت اجرا شود.

وی اظهار کرد که در مجموع ۱۴ پروژه از این دست باید در روسیه اجرا شود.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به موضوع جایگزینی واردات در صنایع پتروشیمی گفت: مقدار جایگزینی واردات در صنایع پتروشیمی با تناژ پایین ناکافی است.

پوتین افزود: سهم واردات در سطح بالایی باقی مانده است، بنابراین باید تلاش شود نسبت موجود تغییر یابد.

وی اظهار کرد: تقاضای داخلی در این زمینه، البته به‌طور قابل توجهی از آنچه هم‌اکنون تولید می‌کنیم، بیشتر است و از طریق واردات تأمین می‌شود. برای بعضی از اقلام، وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی به صددرصد می‌رسد، البته این شرایط باید تغییر کند.

کد خبر 5086480

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی روسیه ولادیمیر پوتین اقتصاد روسیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی اوپک بانک مرکزی ایران قیمت مرغ بازار سهام قیمت نفت قیمت یورو نهاده های دامی پالایشی یکم بورس تهران تقاضای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب ریزش شاخص بورس کند شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱ هزار واحدی روبه‌رو شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 3میلیارد و 548میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 194میلیارد تومان در بیش از 91هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 11هزار و 194واحدی در ارتفاع 2میلیون و 196هزار و 776واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و با رشد مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 665میلیون ورقه به‌ارزش 9هزار و 320میلیارد تومان در 51هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 129واحد افت کرد و در ارتفاع 24هزار و 645واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی زاگرس شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳