Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@18:46:55 GMT

نوزادی که 27 سال سن دارد!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۶۷۰۰

نوزادی که 27 سال سن دارد!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روزیاتو، مولی در واقع رکورد خواهر بزرگتر خود یعنی اما را شکانده است که در سال ۲۰۱۷ با استفاده از همین روش متولد شد. در آن زمان تینا، مادر اما جنینی را که ۲۴ سال قبل در آزمایشگاه منجد شده بود دریافت کرد و آن را در رحم خود پرورش داد.

در خبری که روز گذشته منتشر شد مشخص شد که مولی، دختر دوم این خانواده از جنینی متولد شده که ۲۷ سال پیش منجد شده است و در نیجه رکورد تولد با استفاده از جنین دارای طولانی ترین دوره انجماد را به نام خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روش چندان هم تازگی ندارد و موارد متعددی از آن در آمریکا مشاهده می شود. برای مثال خانواده دیگری اخیرا بعد از ۲۰ سال توانسته اند با این روش بچه دارند شوند.

۲۰ سال پیش کریس و امیلی برنز به بچه دار شدن فکر نمی کردند اما از همان زمان سلول های پسر آینده شان درون آزمایشگاهی مشغول رشد بود.

این زوج که ساکن لوئیس ویلای کنتاکی هستند بعد از دو دهه ناباروی تصمیم گرفتند که یک رویان را به فرزندی بگیرند؛ در این فرایند تخمک های بارور شده فرد دیگری که هیچ ارتباط خویشاوندی با آنها نداشت درون رحم مادر قرار داده شد.

این تخمک ها که متعلق به زوج دیگری بوده ۲۰ سال پیش لقاح شده اند و به صورت منجمد درون آزمایشگاهی نگهداری شده اند تا زوج هایی که امکان بچه دار شدن ندارند بتوانند با کمک آنها شیرینی داشتن فرزند را بچشند. جنین های منجمد در ادامه درون بدن مادر قرار داده می شوند تا مراحل رشد طبیعی خود را طی کرده و به یک انسان تبدیل شوند.

به گفته امیلی برنز، مادری که تازه زایمان کرده این تنها راه برای مادرهایی است که میخواهند فرزندخوانده شان را خودشان زایمان کنند.

همانطور که در ابتدا گفته شد این زوج جنینی را به فرزندخواندگی گرفتند که حدودا ۲۰ سال پیش منجمد شده بود. این جنین ها پس از انجماد درون نیتروژن مایع نگهداری می شوند و رشد نمی کنند. بنابراین الیس (فرزند جدید خانواده برنز) حالا گرچه تنها ۲۰ ماه سن دارد اما زندگی او از ۲۰ سال پیش آغاز شده.

امیلی می گوید: بعضی وقتها که بچه در اتاق پذیرایی به این طرف و آن طرف می رود با خودم می گویم که زندگی او ۲۰ سال پیش شروع شد و بعد به حالت تعلیق در آمد تا امروز در میان ما باشد. او ۲۰ سال پیش در فریزر انتظار روزی را می کشیده که فرزند خانواده ای بشود.

جالب است بدانید درست مانند خیلی خانواده هایی که با کمک این روش بچه دار می شوند خانواده برنز نیز فرزند خود را پسر برفی خطاب می کنند.

گفته شده در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها در آمریکا بیش از ۲۰۰۰ جنین منجمد به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که این میزان ۴۰۰ مورد کمتر از آمار ثبت شده در سال ۲۰۰۰ است. در حال حاضر نیز بالغ بر یک میلیون یاخته منجمد در آمریکا وجود دارد. پدر و مادر الیس گفته اند که قصد دارند که بزودی ماجرای تولد او را برایش تعریف کنند تا اگر خواست به دنبال پدر و مادر واقعی اش بگردد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نوزاد جنین منجمد فرزند ۲۰ سال پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم ستاره بازی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 10 فیلم ستاه بازی به کارگردانی و نویسندگی هاتف علیمردانی محصول سال 1398 است. یک خانواده سه نفره پس از برنده شدن در لاتاری به آمریکا مهاجرت می‌کنند. دعوا و مشاجرات فراوان زن و شوهر، باعث جدایی آنها می‌شود حال آنکه اثرات این مرافعه‌ و آسیب‌های طلاق پدر و مادر، تاثیر بسیار بدی روی دختر خانواده می‌گذارد. فرهاد اصلانی، ملیسا ذاکری، مارشال منش، هستی جوادی، مایکل مدسن، علی مصفا، شبنم مقدمی، لیندا جویز، هاوارد رسنزتین، دان لیستر، هیدی کدنبرگ، دان فورد، جان ویلر، حسن صنعتی، سامان اصلانی و سیده فاطمه شاهورانی در این فیلم مقابل دوربین معین مطلبی بازی کردند. بامداد افشار موسیقی متن این فیلم را ساخت و امیر ادیب‌پرور این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری قطره قطره آب برای خانواده | ببینید
  • تاثیر ارتباط با خانواده در حال خوب انسان + فیلم
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • سکانس‌هایی از فیلم ستاره بازی