Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:12:30 GMT

لزوم به کارگیری روش ائمه اطهار(ع) در تربیت مجرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۶۷۱۸

لزوم به کارگیری روش ائمه اطهار(ع) در تربیت مجرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا دانشور ثانی امروز در اولین کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیامبر و ائمه اطهار (ع) نقش قانون‌گذاری را ایفا نکردند بلکه تمام دغدغه آنان این بود که مبانی قانون گذاری را به بشر بیاموزند، گفت: این قوانین با توجه به اهداف و آموزه‌های ائمه اطهار (ع) همواره باید مد نظر قانون گذاران در هر زمانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی آستان قدس رضوی بیان کرد: قانون برای زندگی بشر وضع شده است و در هر زمانی مقتضیات قانونی خود را دارد، از همین رو تمام بزرگان دین دو عنصر زمان و مکان را در اجتهاد و قانون‌گذاری مورد توجه قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: تمام مبانی قانون‌گذاری ائمه اطهار (ع) ریشه عقلی دارند و به دو دسته اهداف اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند، هدف اولیه حفظ و صیانت از حیات انسان‌هاست و اولین چیزی که در قانون‌گذاری باید به آن توجه شود حفظ حیات است. اهداف ثانویه قانون‌گذاری ائمه (ع) در امور حقوقی، کیفری، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و اجتماعی و… در جامعه است.

حجت‌الاسلام دانشور ثانی با بیان این نکته که اصل قانون، تعادل در جامعه است، گفت: هدف اساسی و کلیدی قانون‌گذاری تعادل در جامعه است و ائمه (ع) این تعادل را متذکر شدند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از شیوه اهل بیت (ع) در پیشگیری از جرم، افزود: اهل بیت (ع) در این خصوص به جای آگاهی دادن به مردم که در مقابل ظلم قرار نگیرند، مجرمین را تربیت می‌کردند تا مرتکب جرم نشوند.

کد خبر 5086553

منبع: مهر

کلیدواژه: امام رضا ع آستان قدس رضوی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش باران ترور دانشمندان هسته ای کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر بارش برف گرگان شهرستان کرج تعطیلی ادارات قانون گذاری ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب