Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج، گروه های جهادی و مردم مومن و متعهد، در این روزهای سخت معیشتی و در هیاهوی ناشی از بحران کرونا، با راه اندازی پویش های مومنانه یاری رسان نیازمندان هستند.

خبرگزاری شبستان _ لرستان، در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل و بیکاری کارگان نیروهای بسیجی و جهادی برای دستگیری از نیازمندان و اقشارآسیب دیده از بحران کرونا در در میدان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درکنار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، کارگران فصلی هم در این ایام از یاد نرفته اند و گروه های جهادی، بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد با تهیه بانک اطلاعت از اقشار آسیب پذیر جامعه و  در تدارک و تکاپو هستند تا برای آنان نیز در این ایام بسته‌های معیشتی تهیه و به دستشان برسانند و با کمک به معیشت این از دغدغه های این خانواده ها کاسته شود.

 

بسیج و گروه های جهادی در میدان مبارزه با کرونا

 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم آباد با اشاره به تهیه بانک اطلاعات از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر ناحیه یک خرم آباد، اظهار داشت: 238 گروه جهادی در شهرستان خرم آباد در راستای خدمت به مردم و مقابله با بحران کرونا فعالیت دارند.

 

« جعفر بیرانوند» افزود: هم اکنون ۲۳۸گروه محلات و۳۰گروه اقشاری  در قالب طرح محله محور در زمینه فرهنگی و ارشاد برای مبارزه با کرونا و مشاوره حضوری خانه به خانه تلاش می کنند.

 

افتتاح دو کانال آبرسانی در مناطق محروم توسط بسیج سازندگی

 

وی با بیان اینکه فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه محرومیت زدایی و عمران در مناطق محروم ادامه دارد، اذعان داشت: دو کانال آب رسانی به طول حدود یک هزار متر در مناطق محروم شهرستان خرم آباد احداث شده است.

 

ساخت منزل برای محرومان

 

بیرانوند با اشاره به طرح ساخت محرومان توسط بسیج سازندگی، افزود: امسال تعداد دو باب منزل محرومان توسط بسیج ناحیه خرم آباد ساخته شده است.

 

وی ادامه داد: توزیع ۱۵۰بسته لوازم التحریر و ۱۰۰بسته آموزشی بین دانش آموزان مناطق محروم از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

 

بیرانوند با اشاره به  توزیع هفت سری جهیزیه بین زوجین نیازمند شهرستان خرم آباد، افزود: ارزش ریالی هر سری توزیع جهیزیه بیش از 35 میلیون بوده است.

 

 راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در خرم آباد

 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم آباد با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در زمینه مقابلع با بحران کرونا، گفت: با همکاری بسیجیان یک کارگاه تولید ماسک خانگی در شهرستان خرم آباد راه اندازی شده است.

 

توزیع 16 هزار و 800 بسته معیشتی در مناطق محروم خرم آباد

 

وی با اشاره به طرح کمک های مومنانه بسیج، گفت: در قالب کمک های مومنانه تاکنون 16 هزار و 800 بسته معیشتی بین مناطق محروم و حاشیه نشین خرم آباد و بیماران کرونایی توزیع شده است.

 

بیرانوند، با اشاره به اهدای نقدی کمک هزینه معیشتی، افزود: ۴۰عدد کارت هدیه  هر کدام به مبلغ ۲۶۰هزار تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی  ادامه داد: توزیع چهار هزاربسته بهداشتی بین بیماران کرونایی و آسیب دیده از کرونا، تولید بیش از سه هزار ماسک،رزمایش ضدعفونی توسط ۲۶۰گروه جهادی هر گروه جهادی یک رزمایش،ضدعفونی ۴۰نقطه ای که از طریق دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند به صورت محله محور محلات حاشیه نشین و فقیر نشین از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای مقابله با بحران کرونا بوده است.

 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم آباد، ادامه داد: همچنین در ۵آذر روز بسیج مستضعفین ۲۰هزار ماسک توسط گروههای جهادی توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: هفتادهزار و ۹۰۰لیتر ماده ضدعفونی از اول کرونا تا الان در شهرستان خرم آباد برای ضدعفونی محلات و اماکن عمومی مصرف شده است.

 

بیرانوند با اشاره به مشارکت۷۰گروه جهادی فعال در طرح غربالگری افزود: تاکنون بالغ بر 10 هزار خودروضدعفونی شده اند.

 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خرم آباد ادامه داد: نقاط هدف در طرح ضد عفونی ۳۲نقطه شهری ۱۳۰نقطه روستایی، است، اظهار کرد: کار ضدعفونی این مناطق توسط  30 یگان موتوری و پنج پایگاه مقاومت بسیج انجام می شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با بحران کرونا گروه های جهادی بسیج شهرستان خرم آباد مناطق محروم بحران کرونا گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چراکه تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

مهدی رجحانی چهارشنبه هشتم فروردین در اولین جلسه شورای ترافیک استان قزوین در سال جدید، اظهار کرد: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت. در حوزه کاهش تصادفات، مهمترین محور آزادراهی استان، محور «تهران- قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول ۲ درصد از مسیرهای استان را شامل می‌شود اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه ایمن‌سازی محور آزادراهی قزوین- تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود و باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر باید به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم‌گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کار ویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی شود، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن‌سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، هم چنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چرا که تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، رجحانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این نقاط انجام شد، هفت نقطه تکمیل شده و هشت نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود، ارتقای ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیای حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیرهای غیرمجاز آزادراهی و ایمن‌سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • توزیع ۶۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در روستای دوست آباد + تصویر
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین  نیازمندان روستای سلطان آباد بخش رخ