Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی اختصاصی ضمن اعلام این خبر نوشت دلیل درخواست سه کشور تضعیف تجارت مشروع بشردوستانه با ایران و آسیب به منافع مشترک عنوان شده است.

 

این خبرگزاری با استناد به داده‌های بانکی و اظهارات برخی دیپلمات‌های غربی نوشت، بوندس‌بانک آلمان نیز یک تسهیلات چند میلیارد یورویی را برای بانک‌های ایران باز نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تسهیلات مذکور از جمله برای دو بانک ایرانی است که اخیرا با تحریم‌های آمریکا روبرو شده‌اند.

 

به نوشته رویترز، مقاومت پشت پرده سه متحد قدرتمند آمریکا در اروپا در برابر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و میزان حمایت آلمان از تجارت با ایران، پیش از این گزارش نشده است.


در حالی رویترز مدعی شده که اروپایی‌ها در پشت پرده در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت کرده‌اند که در عمل، تمامی تحریم‌ها را بدون کم و کاست اجرا کرده و حتی از ارسال دارو که به ادعای غربی‌ها مشمول تحریم‌ها نیست، به ایران خودداری نمودند؛ کشورهایی که ادعای ابرقدرتی دارند!

 

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اروپا تحریم آمریکا ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: یکی از عوامل مهم طولانی شدن جنگ غزه و افزایش وحشتناک شمار قربانیان فلسطینی در این جنگ نابرابر ناهماهنگی شناختی در سیاست خارجی آمریکا است، نسل کشی که در آن بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی کشته، زخمی یا مفقود شده اند، و قحطی آشکار جمعیت آوارگان را تهدید می‌کند.

رمزی بارود خبرنگار فلسطینی در روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل می نویسد: از آغاز جنگ در 7 اکتبر، آمریکا وضعیت را به اشتباه مدیریت کرد، اگرچه گزارش های اخیر نشان می دهد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، با وجود سن بالا، معنای کلی رویدادهای 7 اکتبر را به درستی پیش بینی کرده بود. با توجه به گزارش وب سایت خبری اکسیوس، بایدن یک روز پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه (هشتم اکتبر) در جلسه‌ای با رابرت هور مشاور ویژه، استدلال کرده بود که این جنگ همه چیز را تغییر خواهد داد و نتیجه آن سمت و سوی تحولات منطقه در 6 تا 7دهه آینده را رقم خواهد زد.

بارود می نویسد: بایدن اشتباه نمی‌کند. در واقع، هر کاری که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت و کابینه جنگ او در غزه انجام داده اند، به تفسیر مشابه اسرائیل از اهمیت حوادث دنیای در حال تغییر اشاره دارد. نتانیاهو آمادگی خود را برای انجام نسل کشی و به قحطی کشیدن میلیون ها فلسطینی ثابت کرده است زیرا او هنوز احساس می کند که قدرت آتش برتر ارتش اسرائیل قادر است ساعت را به عقب برگرداند و موقعیت نظامی، نفوذ ژئوپلیتیک و موقعیت جهانی اسرائیل را بازگرداند. اما واقعیت این است که او اشتباه می کند، و بیش از پنج ماه جنگ و کشتار بی معنی این ادعا را نشان می دهد. اما قمار سیاسی آمریکا در خاورمیانه و پیامدهای جهانی سیاست خارجی واشنگتن که دستکمی از خودکشی دیپلماتیک ندارد اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

آمریکا در روزهای اول جنگ به سرعت از کابینه جنگ نتانیاهو حمایت کرده و هواپیماهای کمک‌های تسلیحاتی را به شرق مدیترانه فرستاد، که نشان می دهد واشنگتن برای یک درگیری بزرگ منطقه ای آماده است. در همین زمان بود که رسانه‌ها از دخالت نظامی آمریکا، به ویژه از طریق نیروی دلتا در جنگ غزه نوشتند اگرچه پنتاگون بعدها گزارش‌ها مبنی بر اعزام 2000 سرباز آمریکایی برای جنگیدن در غزه را رد کرد.

بیشتر بخوانید: چرا تیک تاک در آمریکا ممنوع شد؟ چرا کمک های هوایی آمریکا به غزه راه حل اصلی نیست؟ | کمک های انسانی چطور به غزه می‌رسند؟

اگرچه در آن زمان هنوز مشخص نبود که آمریکا شریک مستقیم در جنگ است، گزارش‌های رسانه های اصلی این کشور به هر شک و تردیدی در این زمینه پایان دادند. ششم مارس بود که واشنگتن پست نوشت آمریکا از زمان شروع جنگ غزه بیش از ۱۰۰ قرارداد نظامی فروش تسلیحات را به تل‌آویو به‌طور چراغ خاموش تائید کرده است.اما از سوی دیگر گزارش‌های متعددی از تنش‌های فزاینده میان تل‌آویو و واشنگتن منتشر شده است. از جمله گزارش پولیتیکو که ادعا می کند بایدن در محافل خصوصی نخست وزیر اسرائیل را یک مرد بد خوانده است؛ و اینکه کاخ سفید با موضع گیری نتانیاهو در جنگ غزه مشکل دارد.

رمزی بارود می نویسد: کاملاً واضح است که بدون ادامه حمایت نظامی و دیگر شکل‌های حمایت آمریکا، اسرائیل نمی توانست جنگ خود را علیه فلسطینی ها بیش از چند هفته ادامه دهد و در نتیجه جان هزاران نفر را نجات دهد. علاوه بر این، آمریکا در برابر اکثریت قریب به اتفاق دولت های جهان که روزانه خواستار آتش بس فوری و بی قید و شرط در نوار هستند در نقش بزرگترین حامی تل‌آویو ظاهر شده است. اگر آمریکا بارها و بارها در شورای امنیت سازمان ملل، حق وتوی خود را اعمال نکرده بود، قطعنامه ای که خواستار آتش بس می شد، قطعاً تصویب می شد.

با وجود این حمایت بی قید و شرط، آمریکا تلاش می کند تا از یک درگیری منطقه ای گسترده تر جلوگیری کند، که در حال حاضر موقعیت سیاسی خود او را در خاورمیانه تهدید می کند. اما نتانیاهو به این مسائل علاقه ای ندارد، زیرا نتانیاهو می داند که پایان دادن به جنگ به معنای پایان کار دولت ائتلاف اوست که عمدتا توسط افراط گرایان راست افراطی تشکیل شده است. برای دستیابی به این اهداف خودخواهانه، رهبر اسرائیلی حاضر است جنگی را که به وضوح در حال شکست است را ادامه دهد.

با وجود اینکه بایدن به طور کامل ایمان خود را به نتانیاهو از دست داده است، طبق گزارش آسوشیتد پرس، او همچنان به حمایت از اسرائیل ادامه می دهد بدون اینکه علناً نتایج فاجعه بار جنگ را زیر سوال ببرد، نه فقط برای مردم فلسطین، بلکه برای منطقه و جهان، از جمله کشورش.

بارود می نویسد: آمریکایی ها، به ویژه کسانی که در حزب دموکرات هستند، باید فشار بر دولت آمریکا را بیشتر کنند تا به این سیاست ناهماهنگ خود در مساله فلسطین پایان دهد. باید جلوی تامین مالی ماشین کشتار اسرائیل گرفته شود. با اینکه اکثر آمریکایی ها این درخواست را دارند اما به نظر می رسد که بایدن و دولتش هنوز پیام مردم آمریکا و جهان را دریافت نکرده‌اند. چه تعداد فلسطینی دیگر باید بمیرند تا بایدن صدای مردم را بشنود.

کد خبر 840281 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو سیاست‌ خارجی نسل‌کشی ایالات متحده آمریکا فلسطین واشنگتن- آمریکا جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه